Internet2023-04-01
6

Serial „Ranczo” wrócił do serwisu Netflix

W listopadzie ubiegłego roku informowaliśmy, że serial „Ranczo” znika z oferty Netfliksa. Jak się okazuje, po kilku miesiącach wrócił na platformę. Fani ponownie mogą oglądać wszystkie 10 sezonów produkcji.

15 grudnia 2022 roku wygasła umowa licencyjna między Netfliksem a TVP dlatego po dwóch latach, „Ranczo” zniknęło z oferty platformy. Okazuje się jednak, że Netfliksowi zależało na tym tytule i licencja została odnowiona na kolejne dwa lata.

Fenomen serialu

Serial „Ranczo” to jedna z flagowych produkcji TVP. Niezmiennie cieszy się popularnością. Opowiada historię mieszkańców Wilkowyj i zmian, jakie zachodzą w miejscowości po przyjeździe Lucy (Ilona Ostrowska), Amerykanki o polskich korzeniach, która postanawia zamieszkać w Polsce i zrewolucjonizować konserwatywną wieś. W obsadzie pojawili się także Cezary Żak (w podwójnej roli księdza i wójta) oraz Artur Barciś, Paweł Królikowski i Jacek Kawalec.

Wątki zaangażowane społecznie

Na przestrzeni lat w serialu rozwinięto wiele ważnych dla Polaków wątków, od bezrobocia, wykluczenia komunikacyjnego i cyfrowego przez problemy kobiet mieszkających na wsiach i szukających sposobu na zmianę swojego trudnego położenia. Słynna ławeczka z jednej strony bawi, a z drugiej zasmuca, wskazując na powszechność problemu alkoholowego, który rujnuje możliwości zawodowe zwłaszcza na takiej pustyni zawodowej, jaką wciąż jest polska wieś.

Historia produkcji

Serial doczekał się dziesięciu sezonów i filmu telewizyjnego „Ranczo Wilkowyje” (2007), mimo że pierwotnie emisja miała być zakończona po czterech transzach (stąd dwuletnia przerwa w emisji między sezonem czwartym a piątym). Na przestrzeni 130 odcinków poruszone zostały nie tylko tematy typowe dla komediowego ujęcia polskiej prowincji, ale i ważne dla młodszego odbiorcy kwestie konfliktów międzypokoleniowych na przykładzie wójta i jego córki Klaudii.

Netflix ma globalnie 230 mln subskrybentów

Netflix nie podaje, ilu użytkowników ma w Polsce. Z danych Mediapanel wynika, że platforma, jako strona www oraz aplikacja na urządzenia mobilne i smart tv, przyciągnęła 12,92 mln polskich internautów, z których każdy spędził tam średnio 7 godzin, 10 minut i 47 sekund. Zasięg platformy wyniósł 43,55 proc.

W IV kwartale 2022 r. liczba subskrybentów Netfliksa urosła o 7,66 mln do 230,75 mln. Natomiast wzrost przychodów wyhamował do 1,9 proc., a zysk netto skurczył się z 607 do 55 mln dolarów. Współzałożyciel platformy Reed Hastings z funkcji jednego z szefów platformy przeszedł do jej rady dyrektorów.

Serial „Ranczo” dostępny jest na platformie Netflix i VOD.TVP.PL.

Autor:MM

Więcej informacji:Ranczo, TVP, Netflix, Cezary Żak

KOMENTARZE(6)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas