Internet2014-06-16
3

Serwisy blogowe: Blogspot, Bloog i Blog.onet.pl w górę, Photoblog przyciąga najbardziej

Blogspot jest niezmiennie zdecydowanie najpopularniejszym serwisem blogowym w Polsce i podobnie jak Bloog.pl i Blog.onet.pl osiągnął spory wzrost w ostatnim roku. Stracił za to Blox.pl, natomiast zdecydowanie najwięcej odsłon i najdłuższy czas na użytkownika notuje Photoblog.pl.

Blogi działające w należącej do Google domenie Blogspot.com odwiedziło w marcu br. 6,77 mln polskich internautów, a dodatkowe 574,4 tys. użytkowników zajrzało na będący jej aliasem adres Blogger.com - wynika z danych Megpanelu PBI/Gemius opracowanych przez Wirtualnemedia.pl.

Serwisy Google - tak samo jak inne globalne portale blogowe obecne w zestawieniu: Wordpress.com i Tumblr.com - nie są w Megapanelu objęte audytem site-centric, dlatego nie wiadomo, ile odsłon wykonują w nich ani jak dużo czasu spędzają polscy internauci.

Wśród rodzimych witryn liderem jest Blox.pl (należący do Grupy Gazeta.pl), który w marcu zanotował 3,34 mln użytkowników i 23,65 mln odsłon, a przeciętny użytkownik korzystał z niego przez 6 minut i 9 sekund. Bloog.pl (kontrolowany przez Grupę Wirtualna Polska) miał 2,88 mln użytkowników i 16,82 mln odsłon.

Do Grupy Onet należą dwa serwisy blogowe: Blog.onet.pl, który w marcu odwiedziło 2,19 mln internautów, wykonując 16,44 mln odsłon, oraz Blog.pl, który zanotował 1,66 mln użytkowników i 11,82 mln odsłon.

>>> Najpopularniejsze serwisy tematyczne w marcu 2014 roku

W zestawieniu znalazły się dwa serwisy, w których można prowadzić blogi fotograficzne. Photoblog.pl odwiedziło 1,51 mln internautów, a Flog.pl - 280,4 tys. Ten pierwszy portal jest zdecydowanym liderem wśród wszystkich witryn blogowych pod względem liczby odsłon i czasu przypadającego na przeciętnego użytkownika. W marcu br. Photoblog.pl zanotował 206,1 mln odsłon, czyli 10-20 razy więcej niż inne polskie strony, oraz 2 godziny i prawie 3 minuty na użytkownika.

Zobacz tabelę


W ciągu roku Blogspot.com zyskał 519,2 tys. polskich użytkowników (co oznacza wzrost o 8,3 proc.), a Blogger.com - 62,7 tys. (12,2 proc. w górę). Niewielkie wzrosty zasięgu osiągnęły również Wordpress i Tumblr.

Bloog.pl odwiedziło 428,7 tys. internautów więcej niż rok wcześniej (17,5 proc. w górę), którzy wykonali 1,77 mln odsłon mniej (9,5 proc. mniej). Blog.onet.pl zyskał w skali roku 473,2 tys. użytkowników i 2,86 mln odsłon (to 27,5 proc. i 21,1 proc. w górę), a Blog.pl przy 175,8 tys. użytkowników więcej niż w marcu ub.r. miał 952,4 tys. odsłon mniej.

Z kolei Blox.pl stracił w skali roku 111,6 tys. użytkowników i 6,71 mln odsłon (to spadki o 3,2 proc. i 22,1 proc.), a na Photoblog.pl przy 130,1 tys. użytkowników więcej niż rok wcześniej (9,4 proc. w górę) wykonało 34,44 mln odsłon mniej (w dół o 14,3 proc.).

Wszystkie serwisy objęte audytem site centric zanotowały spadki czasu przypadającego na przeciętnego użytkownika - wynoszące od 22,5 proc. do 32,5 proc.

Zobacz tabelę

Autor:tw

KOMENTARZE(3)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas