Internet2015-03-17
0

Serwisy gazet: Fakt.pl i Przeglądsportowy.pl mocno w górę, Wyborcza.pl przed SE.pl, tracą Wyborcza.biz i Polskatimes.pl

Wśród serwisów internetowych dzienników ogólnopolskich zdecydowanie najpopularniejszy jest niezmiennie Fakt.pl, wyprzedzający witryny Wyborcza.pl i SE.pl. Fakt.pl, podobnie jak Przeglądsportowy.pl, osiągnął duży wzrost odwiedzalności w ub.r., natomiast spore spadki zanotowały Wyborcza.biz i Polskatimes.pl.

W grudniu ub.r. serwis „Faktu” (Ringier Axel Springer Polska) odwiedziło 4,18 mln użytkowników, którzy wykonali 132,5 mln odsłon (w tym 26,7 mln krajowych odsłon mobilnych), a każdy spędził na stronie średnio 19 minut i 7 sekund - wynika z danych Megapanelu PBI/Gemius opracowanych przez Wirtualnemedia.pl.

Fakt.pl jest liderem wśród stron dzienników ogólnopolskich we wszystkich tych wskaźnikach z wyjątkiem przeciętnego czasu korzystania. Największą przewagę ma w liczbie odsłon - w grudniu zanotował ich po trzy-cztery razy więcej niż kolejne w zestawieniu Wyborcza.pl (Agora), SE.pl (ZPR Media) i Przeglądsportowy.pl (Ringier Axel Springer Polska) mające odpowiednio: 36,2 mln, 34,4 mln i 29,1 mln odsłon. Ponadto miał o 1,6 mln użytkowników więcej niż Wyborcza.pl (to 38,1 proc. więcej) i o 1,8 mln niż SE.pl (43,1 proc. więcej).

Z kolei zdecydowanie najmocniej odwiedzających przyciągają serwisy dwóch dzienników ekonomicznych: „Pulsu Biznesu” (Bonnier Business Polska) i „Parkietu” (Gremi Business Communication). Z pierwszego przeciętny użytkownik korzystał w grudniu ub.r. przez godzinę i 27:47 minuty, a z drugiego - przez godzinę i 10:32 minuty.

Za to zdecydowanie więcej użytkowników niż PB.pl i Parkiet.com mają trzy inne witryny prasowe o profilu gospodarczym: Wyborcza.biz (Agora) - 1,45 mln w grudniu, Gazetaprawna.pl. (Infor Biznes) - 1,25 mln, oraz Rp.pl (Gremi Business Communication) - 1,24 mln.

Z „Gazetą Wyborczą” są związane dwa serwisy ujęte w zestawieniu (Wyborcza.pl i Wyborcza.biz), a z „Dziennikiem Gazetą Prawną” - trzy (Gazetaprawna.pl, Dziennik.pl i Forsal.pl).

Strona „Naszego Dziennika” jako jedyna w rankingu nie jest w Megapanelu objęta audytem site-centric, dlatego nie wiadomo, ile odsłon wykonują ani ile czasu spędzają na niej internauci.

Zobacz tabelę


W skali roku największe wzrosty odwiedzalności osiągnęły serwisy „Faktu” i „Przeglądu Sportowego”. Pierwszy zyskał 1,39 mln użytkowników, 58,22 mln odsłon i 5:40 minuty średniego czasu korzystania przez odwiedzającego (to 49,9, 78,3 i 42,1 proc. w górę), a drugi - 1,12 mln użytkowników i 20,61 mln odsłon (to wyniki trzy razy wyższe niż rok wcześniej), przy spadku średniego czasu przypadającego na użytkownika o 1:37 minuty (czyli o 8,3 proc.).

Jak już informowaliśmy, duże wzrosty zanotowały też strony internetowe innych tytułów prasowych Ringier Axel Springer Polska (zobacz szczegóły), co menedżerowie wydawnictwa tłumaczyli nam m.in. konsolidacją internetowych i prasowych zespołów i procesów redakcyjnych, większą liczbą treści wideo oraz promowaniem witryn na portalach społecznościowych i stronie głównej Onetu (przeczytaj te komentarze).

Wyborcza.pl zyskała w skali roku 195,1 tys. użytkowników i 791,3 tys. odsłon (to 8,1 i 2,2 proc. w górę) przy spadku średniego czasu korzystania przez odwiedzającego o 1:37 minuty (8,3 proc. w dół), dzięki czemu wyprzedziła SE.pl, który miał o 302,4 tys. użytkowników mniej niż rok wcześniej (11,3 proc. w dół), chociaż zanotował o 9,55 mln odsłon i 1:35 minuty na każdego użytkownika więcej (38,4 i 25,4 proc. w górę).

Przypomnijmy, że na Wyborcza.pl, tak samo jak wszystkich innych stronach związanych z „Gazetą Wyborczą”, od lutego ub.r. obowiązuje system płatnego dostępu do treści pozwalający czytać za darmo tylko 10 tekstów miesięcznie (na koniec ub.r. sprzedano 54,9 tys. płatnych prenumerat).

Spadek odwiedzalności, wynikający zapewne m.in. z wprowadzenia tego płatnego dostępu do treści, zanotowała Wyborcza.biz, która w grudniu ub.r. miała o 126,4 tys. użytkowników, 4,32 mln odsłon i 1:43 minuty średniego czasu korzystania mniej niż rok wcześniej (to 8, 21,6 i 10,6 proc. w dół).

Wzrosty osiągnęły za to znajdujące się na dalszych pozycjach serwisy gospodarcze - Gazetaprawna.pl zyskała 256,9 tys. użytkowników i 1,31 mln odsłon (25,8 i 21 proc. w górę) przy spadku średniego czasu spędzanego na stronie o 29 sekund (czyli 8,3 proc.), a Rp.pl (która pod koniec roku zaczęła udostępniać swoją nową wersję, wprowadzoną definitywnie miesiąc temu) zyskała 30,3 tys. użytkowników, 2,29 mln odsłon i 29 sekund przypadające na użytkownika (to wzrosty o 2,5, 16,2 i 4,8 proc.).

W dalszej części rankingu sporo straciła witryna Polskatimes.pl (Polska Press Grupa) - 31 tys. użytkowników, 209,4 tys. odsłon i 38 sekund na użytkownika (to spadki o 7,1, 7,7 i 16,4 proc.), natomiast Forsal.pl zyskał 81,9 tys. użytkowników i 1,12 mln odsłon (to 30 i 46,7 proc. w górę).

Zobacz tabelę

Na drugiej podstronie szczegółowe wyniki serwisów „Faktu”, „Gazety Wyborczej”, „Super Expressu” i „Przeglądu Sportowego” w 2014 roku

Autor:Tomasz Wojtas

KOMENTARZE(0)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas