Internet2016-04-27
5

Serwisy gazet: w górę Wyborcza.pl i strona „Przeglądu Sportowego”, liderem Fakt24.pl (dane z komputerów i smartfonów)

Zdecydowanie najpopularniejszy wśród serwisów gazet ogólnopolskich jest niezmiennie Fakt24.pl. W ciągu roku duże wzrosty odwiedzalności zanotowały Wyborcza.pl i Przeglądsportowy.pl, a spore spadki - Wyborcza.biz, Rp.pl i Polskatimes.pl. Serwis „Przeglądu Sportowego” na smartfonach notuje już tylko niewiele niższy ruch niż na komputerach.

Według danych gemiusAudience w marcu br. serwis Fakt24.pl (Ringier Axel Springer Polska) - działający też pod adresem Fakt.pl - na komputerach odwiedziło 4,66 mln realnych użytkowników (czyli 21,23 proc. wszystkich polskich internautów), którzy wykonali 98,32 mln odsłon. Witryna jest zdecydowanym liderem wśród stron gazet ogólnopolskich pod względem liczby odsłon - druga w rankingu Wyborcza.pl (Agora) zanotowała ich prawie dwa razy mniej (50,72 mln), miała też o milion mniej użytkowników (3,61 mln).

Z „Gazetą Wyborczą” jest też związany serwis Wyborcza.biz, który w zeszłym miesiącu zanotował 1,3 mln użytkowników i 6,46 mln odsłon. Na obu stronach działa system płatnego dostępu pozwalający każdemu internaucie przeczytać za darmo maksymalnie 10 tekstów miesięcznie. Natomiast z płatnej oferty na koniec ub.r. korzystało 77 tys. użytkowników.

Serwis „Super Expressu” (ZPR Media) miał w marcu 2,94 mln użytkowników i 21,59 mln odsłon, a witryna „Przeglądu Sportowego” (Ringier Axel Springer Polska) - 1,93 mln użytkowników i 15,61 mln odsłon.

Z „Dziennikiem Gazetą Prawną” (Infor Biznes) związane są trzy strony internetowe: Gazetaprawna.pl, Dziennik.pl i Forsal.pl. W marcu najwięcej użytkowników miała Gazetaprawna.pl (1,77 mln), a najwięcej odsłon - Dziennik.pl (8,81 mln).

Serwis Rp.pl (Gremi Business Communication) zanotował w zeszłym miesiącu 1,25 mln użytkowników i 12,5 mln odsłon, a Pb.pl (Bonnier Business Polska) - 425,3 tys. użytkowników i 5,84 mln odsłon. Ta druga witryna przy podobnej liczbie użytkowników miała wielokrotnie więcej odsłon niż Polskatimes.pl (1,74 mln) i Forsal.pl (1,61 mln).

Zobacz tabelę


W skali roku zasięg Fakt24.pl na komputerach zmalał z 22,44 proc. do 21,23 proc., czyli o 5,39 proc. (czyli 1,21 pkt proc.). Podobny spadek zanotował Se.pl (o 5,69 proc.).

Za to Wyborcza.pl osiągnęła wzrost o 27,6 proc. - z 12,9 proc. do 16,46 proc. Przegladsportowy.pl zyskał 11,2 proc. zasięgu (z 7,92 proc. do 8,81 proc.), a Gazetaprawna.pl - 5,33 proc. (z 7,68 proc. do 8,09 proc.).

Z kolei Polskatimes.pl zanotowała spadek o 20,78 proc. Zasięg Wyborcza.biz zmalał o 15,26 proc., a Rp.pl - o 14,35 proc.

Zobacz tabelę


Na telefonach komórkowych Fakt24.pl odwiedziło w marcu 3,62 mln użytkowników, którzy wykonali 66,52 mln odsłon. Było to 77,6 proc. użytkowników i 67,6 proc. odsłon zanotowanych przez serwis na komputerach. Witryna miała wielokrotnie więcej odsłon niż kolejne strony oraz ok. miliona użytkowników więcej niż Wyborcza.pl.

Wyborcza.pl miała na smartfonach tylko o 24 proc. odwiedzających mniej niż na komputerach, ale jednocześnie trzy razy mniej odsłon. Na Gazetaprawna.pl użytkowników mobilnych było ponad dwa razy mniej niż stacjonarnych, a odsłon - ponad trzy razy mniej.

Za to serwis „Przeglądu Sportowego” miał na smartfonach tylko o 24,9 proc. użytkowników i 12,1 proc. odsłon mniej niż na komputerach. Natomiast Rp.pl mimo nieznacznie większej liczby użytkowników mobilnych niż stacjonarnych, odsłon mobilnych miała prawie trzy razy mniej niż stacjonarnych.

Niedostępne są statystyki ruchu mobilnego z marca ub.r.

Zobacz tabelę


Na tabletach tylko trzy serwisy osiągnęły odpowiednio dużą odwiedzalność, żeby mogła ona zostać oszacowana w gemiusAudience.

Wyborcza.pl miała co prawda o 58,9 tys. użytkowników więcej niż Fakt24.pl (402,6 tys. wobec 343,2 tys.), ale zarazem ponad trzy razy mniej odsłon (3,2 mln wobec 10,09 mln).

Zobacz tabelę

Autor:tw

KOMENTARZE(5)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas