Internet2011-09-05
9

Serwisy Gazeta.pl rok po roku: które zyskały, które straciły

W czerwcu br. wśród stron z Grupy Gazeta.pl zdecydowanie najpopularniejsza była sama Gazeta.pl, a wśród jej sekcji - forum. Które serwisy zyskały, a które straciły najwięcej w skali roku? Raport portalu Wirtualnemedia.pl.

Danych z badania Megapanel PBI/Gemius przygotowane dla portalu Wirtualnemedia.pl pokazują, że w czerwcu br. portal Gazeta.pl odwiedziło ponad 8,2 mln użytkowników, wykonując prawie 350 mln odsłon. Portal miał ponad dwukrotnie większy zasięg niż kolejny serwis - platforma blogowa Blox.pl.

>>> Megapanel z czerwca: Facebook przed Interią, NK.pl przed Allegro

Wśród pozostałych stron Grupy Gazeta.pl jeszcze tylko Wyborcza.pl, serwis „Gazety Wyborczej”, przyciągnął nieco ponad 2 mln użytkowników. Kolejnych siedem stron miało między 1 a 1,75 mln real users. Co ciekawe, Plotek.pl zanotował prawie trzy razy więcej odsłon niż Wyborcza.pl i Blox.pl, które odwiedziło zdecydowanie więcej użytkowników.

Po ponad 500 tys. real users przyciągnęły w czerwcu czołowe serwisy Grupy Gazeta.pl o tematyce motoryzacyjnej, komputerowej, parentingowej i wnętrzarskiej. Ponad 300 tys. użytkowników odwiedziło serwis zakupów grupowych HappyDay.pl, który został uruchomiony z końcem maja (więcej na ten temat).

>>> Najpopularniejsze serwisy tematyczne w czerwcu

Natomiast pod względem średniego czasu spędzanego na stronie przez internautę zdecydowanym liderem okazała się Tuba.pl, która ponad rok temu wprowadziła dużo opcji multimedialnych i społecznościowych (więcej na ten temat). Z pozostałych serwisów na dłużej niż dwie godzinę przyciągał swoich użytkowników jeszcze tylko Photoblog.pl, a na ponad godzinę - Gazeta.pl.

Zobacz tabelę


W skali roku największy wzrost liczby użytkowników - wynoszący dokładnie 709 tys. - osiągnęła Gazeta.pl. Jednocześnie portal zanotował j ponad 15 mln odsłon więcej. Z drugiej strony liczba użytkowników Wyborcza.pl spadła rok do roku o ok. 340 tys., a liczba odsłon - o prawie 3,5 mln.

Jeszcze większy spadek liczby odsłon - prawie 6 mln - zanotowała Gazetapraca.pl, którą odwiedziło prawie 300 tys. użytkowników mniej niż rok wcześniej. Natomiast aż 36 mln odsłon mniej wykonano na Photoblog.pl. Za to w serwisie Plotek.pl nieznacznie więcej użytkowników wykonało prawie dwa razy więcej odsłon niż przed rokiem.

Jeśli chodzi o czas spędzany przez przeciętnego użytkownika, to największy, kilkukrotny wzrost osiągnęła w skali roku Tuba.pl. Na zdecydowanie dłużej niż rok wcześniej internautów przyciągały też Plotek.pl i Moto.pl. Natomiast w czołowej dziesiątce nieznaczne spadki pod tym względem zanotował Photoblog.pl.


Wśród sekcji portalu Gazeta.pl najwięcej użytkowników i odsłon zanotowało forum. Ponad 2,5 mln real users miał dział z wiadomościami, a ponad 1 mln - dział o zdrowiu. Poczta.gazeta.pl zanotowała tylko 330 tys. użytkowników 

Zobacz tabelę


Forum.gazeta.pl zyskało w skali roku ponad milion użytkowników, ale straciło prawie 3 mln odsłon. Spadki w obu kategoriach - odpowiednio prawie 500 tys. real users i 13 mln odsłon - zanotował dział Gazeta.pl z wiadomościami. Natomiast zasięg sekcji portalu poświęconej zdrowiu zwiększył się o ponad 200 proc. Wśród mniej popularnych działów największy wzrost odwiedzalności zanotowały „Podróże”, a największy spadek - „Co jest grane”.


Ogółem strony Grupy Gazeta.pl w czerwcu br. odwiedziło ok. 550 tys. użytkowników więcej niż rok wcześniej. Liczba odsłon wykonanych w tych serwisach wzrosła o prawie 30 mln. 

Zobacz tabelę


W ciągu roku strony Grupy Gazeta.pl zdecydowanie najmniej użytkowników przyciągnęły w wakacje, a najwięcej - w marcu. Liczba odsłon w kolejnych miesiącach zmieniała się mniej więcej między 1 a 1,2 mld.

Autor:Tomasz Wojtas

KOMENTARZE(9)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas