Prasa2014-02-04
41

Serwisy „Gazety Wyborczej” stają się odpłatne

W serwisach internetowych związanych z „Gazetą Wyborczą” (Agora) uruchomiono system płatnego dostępu do treści. Za darmo będzie można przeczytać tylko 10 tekstów w miesiącu.

System płatnego dostępu wprowadzono w serwisach Wyborcza.pl (a także stronach dodatków „Ale Historia”, „Duży Format” i „Magazyn Świąteczny”), Wyborcza.biz i Wysokieobcasy.pl oraz 22 serwisach lokalnych „GW” działających w domenie gazeta.pl. W ciągu miesiąca użytkownik za darmo będzie mógł przeczytać na nich tylko 10 tekstów (limit włączony jest oddzielnie na każdym używanym urządzeniu i w każdej przeglądarce).

Dostęp do pozostałych treści jest możliwy w ramach trzech płatnych pakietów. Za 17,90 zł miesięcznie otrzymuje się dostęp do wszystkich materiałów z tych serwisów, za 29,90 zł - także do cyfrowych wydań „Gazety Wyborczej”, a za 39,90 zł - również do mobilnych aplikacji „GW” oraz magazynów „Wysokie Obcasy Extra” i „Książki”. Każdy z abonamentów przez pierwszy miesiąc kosztuje tylko 0,99 zł.

>>> Serwisy gazet: „Fakt” wyprzedził „SE”, w górę „Wyborcza” i „PS”

Nowy system został wprowadzony niezależnie od Piano Media, działającego od półtora roku i obejmującego dłuższe, publicystyczne artykuły z serwisów „Gazety Wyborczej” i innych czołowych wydawców prasowych, a także Polskiego Radia. W efekcie na stronach „GW” bezpłatnie będzie można przeczytać treści zamknięte do tej pory za "płatną ścianą", ale tylko 10 w ciągu miesiąca.

Agora tłumaczy, że podobne systemy płatnego dostępu w swoich serwisach internetowych wprowadziły zagraniczne tytuły, m.in. „The New York Times”, „Die Welt”, „The Financial Times” czy „The Daily Telegraph”. - To istotna inwestycja w przyszłość „Gazety Wyborczej” - dzięki niej, niezależnie od sposobu udostępniania treści, nadal będziemy oferować czytelnikom jakościowe dziennikarstwo, za które jesteśmy nagradzani i z którego jesteśmy dumni - komentuje Robert Musiał, członek zarządu Agory i wydawca „Gazety Wyborczej”. - Usunięcie z oferty miesięczników w ramach pakietów jest odzwierciedleniem naszej strategii digital first, w której nacisk kładziemy na informacje codzienne, długie reportaże i inne unikalne treści, jakie można znaleźć w naszych gazetach - dodaje Maciej Nowak, dyrektor cyfrowego działu wydawniczego w „GW”.

Nowy system płatności został wdrożony przez Agorę we współpracy z Piano Media; które zapewnia też obsługę płatności za cyfrową prenumeratę. Natomiast doradztwem analitycznym przy projekcie zajmuje się firma Conversion.

W listopadzie ub.r. Wyborcza.pl zanotowała 2,63 mln użytkowników i 39,1 mln odsłon, Wyborcza.biz - 1,66 mln użytkowników i 19,7 mln odsłon, a Wysokieobcasy.pl - 464 tys. użytkowników i 2,7 mln odsłon (według Megapanelu PBI/Gemius - zobacz jego pełne wyniki).

Z kolei sprzedaż ogółem e-wydań „Gazety Wyborczej” wyniosła w listopadzie ub.r. 1 846 egz., a mutacji cyfrowych - 1 100 egz. (zobacz szczegóły). Razem z wydaniami papierowymi sprzedaż ogółem „GW” zmalała w skali roku o 16,6 proc., do 190 383 egz. (więcej na ten temat).

Autor:tw

Więcej informacji:Gazeta Wyborcza, Agora, Wyborcza.pl

KOMENTARZE(41)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas