Internet2018-07-30
4

Autokult.pl i Auto-świat.pl mocno w górę - tracą sekcje motoryzacyjne Onetu, WP i Interii (TOP10)

Wśród serwisów motoryzacyjnych najwięcej użytkowników miały w czerwcu Autokult.pl i Auto-świat.pl, a ten drugi zanotował też zdecydowanie najwięcej odsłon i najdłuższy czas korzystania przez internautów. W skali roku znacząco zmalała odwiedzalność działów motoryzacyjnych portali Onet.pl, WP.pl i Interia.pl.

W czerwcu br. Autokult.pl (należący do Grupy Wirtualna Polska) odwiedziło niespełna 2,7 mln realnych użytkowników (to 9,9 proc. wszystkich polskich internautów), którzy wykonali na stronie 9,25 mln odsłon, a każdy korzystał z niej przeciętnie przez 6 minut i 12 sekund - pokazują wyniki badania Gemius/PBI opracowane przez Wirtualnemedia.pl.

Z kolei serwis tygodnika „Auto Świat” (Grupa Onet-RAS Polska) mając 29,1 tys. mniej użytkowników od Autokult.pl zanotował 28,4 mln odsłon oraz 25 minut i 53 sekundy średniego czasu korzystania przez odwiedzającego. Pod względem liczby odsłon i przeciętnego czasu korzystania osiągnął zdecydowanie najlepsze wyniki z serwisów ujętych w zestawieniu.

Jeśli chodzi o sekcje motoryzacyjne czołowych portali horyzontalnych, to najpopularniejsze jest Moto.wp.pl z 2,17 mln użytkowników i 9,32 mln odsłon w czerwcu. Moto.onet.pl miał 1,66 mln użytkowników i 3,62 mln odsłon, a Motoryzacja.interia.pl - 1,61 mln użytkowników i 7,03 mln odsłon. W ramach tego ostatniego portalu działa jeszcze witryna Magazyn Auto, która w minionym miesiącu zanotowała 440,3 tys. odwiedzających i 793,5 tys. odsłon.

Z kolei jedyna witryna motoryzacyjna Grupy Gazeta.pl działa pod osobnym adresem Moto.pl. W minionym miesiącu miała 1,16 mln użytkowników i 4,08 mln odsłon. Należące do Grupy Polska Presse Motofakty.pl zanotowały 1,25 mln użytkowników i 4,84 mln odsłon.

Na Autocentrum.pl 1,67 mln internautów wykonało 17,55 mln odsłon oraz spędziło po 8 minut i 39 sekund. W zestawieniu jest jeszcze jedna witryna nienależąca do dużego wydawcy - Ścigacz.pl (433,8 tys. użytkowników i 1,62 mln odsłon).

W rankingu uwzględniliśmy tylko strony oparte na treściach dziennikarskich i od użytkowników, pominęliśmy natomiast serwisy ogłoszeniowe. W tej ostatniej kategorii zdecydowanym liderem jest otoMoto.pl, które w czerwcu miało 6,88 mln użytkowników i 324,8 mln odsłon. Duże znaczenie mają też działy motoryzacyjne Allegro.pl i OLX.pl.

Tylko na komputerach Autokult.pl odwiedziło 1,67 mln internautów, którzy wykonali 4,62 mln odsłon i spędzili na stronie średnio po 7 minut i 50 sekund. Natomiast Auto-świat.pl przy 1,65 mln użytkowników miał 16 mln odsłon oraz 23 minuty i 34 sekundy przeciętnego czasu korzystania przez odwiedzającego.

Na Moto.onet.pl przeciętny użytkownik spędził 14 minut i 45 sekund, a na Moto.pl i Motofakty.pl - tylko po nieco ponad dwie minuty.

Na smartfonach i tabletach Autokult.pl miał 1,49 mln użytkowników, 4,63 mln odsłon oraz 2 minuty i 25 sekund średniego czasu korzystania przez odwiedzającego, a Auto-świat.pl - 1,35 mln użytkowników, 12,4 mln odsłon oraz 22 minuty i 19 sekund średniego czasu korzystania.

Ten drugi serwis, podobnie jak Autocentrum.pl, w internecie mobilnym zanotował niewiele mniej niż na komputerach. Natomiast Motofakty.pl w mobile’u miały 670,8 tys. użytkowników i 2,92 mln odsłon, a na desktopie - 636,4 tys. użytkowników i 1,92 mln odsłon.

W skali roku Autokult.pl i Auto-świat.pl osiągnęły duże wzrosty odwiedzalności. Pierwszy serwis zyskał 3,92 pkt proc. zasięgu (to 65,5 proc. w górę), 4,44 mln odsłon (92,3 proc.) i 13 sekund średniego czasu korzystania przez użytkownika (3,6 proc.), natomiast drugi - 4,48 pkt proc. zasięgu, 14,22 mln odsłon oraz minutę i 38 sekund średniego czasu korzystania (to odpowiednio 84,4, 100,3 i 6,7 proc. w górę).

Z kolei Moto.wp.pl co prawda zyskał 0,32 pkt proc. zasięgu (4,2 proc. w górę), ale straciło 883 tys. odsłon i 59 sekund przeciętnego czasu korzystania (to 8,6 i 15 proc. w dół). Moto.onet.pl przy minimalnym wzroście zasięgu zanotował spadek aż o 15,25 mln odsłon oraz minutę i 29 sekund średniego czasu korzystania (80,8 i 8,7 proc. w dół). Zmalały również wyniki Motoryzacja.interia.pl - o 0,02 pkt proc. zasięgu, 1,47 mln odsłon oraz 2 minuty i 11 sekund średniego czasu korzystania (czyli odpowiednio o 0,3, 17,3 i 23,9 proc.). Natomiast Ścigacz.pl stracił 0,78 pkt proc. zasięgu i 675 tys. odsłon (32,9 i 29,3 proc. w dół).

Za to Motofakty.pl zyskały 0,84 pkt proc. zasięgu i 1,48 mln odsłon (to 22,4 i 44,2 proc. w górę), a Autocentrum.pl -  0,8 pkt proc. zasięgu i 1,83 mln odsłon (14,9 i 11,7 proc. w górę).

Autor:tw

KOMENTARZE(4)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas