Internet2014-01-02
0

Serwisy plotkarskie: mocno w górę Afterparty, Plejada i Nocoty, w dół Pudelek i Kozaczek (TOP 10)

Jesienią ub.r. większość najważniejszych serwisów o show-biznesie notowała wyższą odwiedzalność niż rok wcześniej. Największe wzrosty osiągnęły Afterparty.pl, Plejada.pl i Nocoty.pl, natomiast straciły nieco Pudelek.pl i Kozaczek.pl. Top 10 portali plotkarskich w raporcie Wirtualnemedia.pl.

Liderem wśród serwisów o show-biznesie pozostaje Nocoty.pl (należący do Wirtualnej Polski), który w październiku ub.r. odwiedziło 2,86 mln użytkowników, o 195 tys. więcej niż Plejada.pl, a o 215 tys. więcej niż Zyciegwiazd.onet.pl (obie witryny należą do Grupy Onet).

Pudelek.pl (Grupa o2) zanotował 2,44 mln użytkowników i znalazł się na czwartym miejscu, przy czym zdecydowanie prowadzi pod względem liczby odsłon i średniego czasu przypadającego na użytkownika. W październiku internauci wykonali w tym serwisie 205,5 mln odsłon, czyli o 41 proc. więcej niż na Nocoty.pl (121,1 mln) i o 49 proc. więcej niż na Zyciegwiazd.onet.pl (105,4 mln). Żadna z pozostałych witryn nie przekroczyła poziomu 80 mln odsłon.

Ponadto na Pudelku przeciętny użytkownik spędził aż 81:26 minuty. Kolejny pod tym względem Plotek.pl (Grupa Gazeta.pl) przyciągał internautów średnio na 25:49 minuty, Pomponik.pl (Grupa Interia.pl) - na 23:25 minuty, natomiast Plejada.pl i Kozaczek.pl (Marquard Media Polska) - na 21:12 minuty.

Z zestawienia wypadło kilka mniej popularnych serwisów, które zakończyły działalność. W połowie ub.r. zamknięte zostały Hityczykity.pl i Alefaceci.pl (należące do Wirtualnej Polski), z których ruch jest teraz przekierowywany na Nocoty.pl, natomiast treści z Ochyachy.pl (Grupa Allegro - GG) zaczęły być przenoszone na uruchomiony wtedy portal 24.p.pl (przeczytaj o tym więcej). Natomiast z końcem września zawieszony został należący do Grupy o2 Lansik.pl (więcej na ten temat).

Zobacz tabelę


W skali roku Nocoty.pl, m.in. dzięki ruchowi z Hityczykity.pl i Alefaceci.pl, zyskał 576 tys. użytkowników (wzrost o 25,2 proc.). Przy czym jednocześnie serwis zanotował o 5 mln odsłon mniej (to 4 proc. w dół) i o 7:43 minuty krótszy czas przypadający na użytkownika (to o 32,9 proc. w dół).

Za to Plejada.pl osiągnęła duże wzrosty we wszystkich głównych statystykach: w październiku br. miała o 975 tys. real users więcej i o 38,6 mln odsłon niż przed rokiem (to o 57,8  i 98 proc. w górę), a przeciętny użytkownik spędził na stronie o 10:41 minuty dłużej (to o 101,6 proc. w górę). Przypomnijmy, że Plejada w kwietniu ub.r. została udostępniona z zmienionej wersji (więcej na ten temat).

Zyciegwiazd.onet.pl zyskało w skali roku 505 tys. real users (wzrost o 23,6 proc.), ale zanotowało 33,1 mln odsłon mniej i o 54 sekund krótszy czas na przeciętnego użytkownika. Podobne zmiany zanotowały Plotek.pl i Pomponik.pl - miały po 171 i 441 tys. real users więcej, ale mniej odsłon (o 2,9 i 14,2 mln) oraz krótszy czas na użytkownika (o 8:54 i 15:36 minuty).

Pudelek.pl odwiedziło o 37 tys. użytkowników mniej, z których każdy spędził na stronie 28:42 minuty krócej niż rok wcześniej. Natomiast Kozaczek.pl stracił w skali roku 152 tys. real users i 1,9 mln odsłon (spadek o 22 i 10,3 proc.), za to zyskał 1:47 minuty na użytkownika.

Stosunkowo najwyższe wzrosty zanotował Afterparty.pl (Edipresse Polska), który miał prawie cztery razy więcej real users (z 118 do 436 tys.) i trzy razy więcej odsłon (z 1,8 do 4,9 mln) niż przed rokiem, za to czas przypadający na średniego użytkownika zmalał o 1:32 minuty.

W sumie czołowych dziesięć serwisów plotkarskich miało 16,33 mln użytkowników (bez uwzględnienia współodwiedzalności), czyli o 3,2 mln więcej niż rok wcześniej (to wzrost o 23,9 proc.). Natomiast łączna liczba odsłon zmniejszyła się o 1,7 proc. - z 666,3 do 655,1 mln.

Zobacz tabelę

Autor:tw

KOMENTARZE(0)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas