Internet2017-01-16
8

Serwisy plotkarskie: Plotek.pl, Party.pl i Hotplota mocno w górę, Pudelek.pl przyciąga najbardziej (TOP 10)

Plotek.pl po dużym wzroście w skali roku został liderem serwisów plotkarskich pod względem zasięgu, natomiast zdecydowanie najwięcej odsłon i najdłuższy czas korzystania notuje niezmiennie Pudelek.pl. Dużo zyskały również Party.pl i dział Hotplota serwisu Eska.pl, a straciły Gwiazdy.wp.pl.

Serwis Plotek.pl (należący do Grupy Gazeta.pl) w listopadzie ub.r. odwiedziło 3,77 mln realnych użytkowników (czyli 14,2 proc. wszystkich polskich internautów), którzy wykonali w nim 74,04 mln odsłon, a każdy korzystał z niego średnio przez 10 minut i 34 sekundy - wynika z danych z badania Gemius/PBI opracowanych przez Wirtualnemedia.pl.

Po ponad trzy miliony odwiedzających zanotowały jeszcze Plejada.pl (Grupa Onet-RASP) - 3,41 mln - oraz dwie witryny Grupy Wirtualna Polska: Gwiazdy.wp.pl (3,2 mln) i Pudelek.pl (3,19 mln). W tej grupie ten ostatni serwis miał zdecydowanie najwięcej odsłon (186,51 mln) i najdłuższy przeciętny czas korzystania (dwie godziny 9:06 minuty).

Pomponik.pl (Grupa Interia.pl) przy nieco wyższej liczbie użytkowników niż Party.pl (Edipresse Polska) - 2,59 mln wobec 2,4 mln - zanotował prawie trzy razy więcej odsłon (39,97 mln wobec 15,73 mln) i ponad cztery raz dłuższy średni czas korzystania (19:50 minuty wobec 4:35 minuty). Z kolei Kozaczek.pl (Marquard Media) mając nieznacznie mniej użytkowników od sekcji Hotplota na Eska.pl (ZPR Media) - 1,11 mln wobec 1,15 mln - miał ponad siedem razy więcej odsłon (19,89 mln wobec 2,67 mln) i prawie dwa razy dłuższy średni czas spędzony przez odwiedzającego (11:45 minuty wobec 6:35 minuty).

Zestawienie zamykają Pudelek.tv (Grupa Wirtualna Polska) i Jastrzabpost.pl, który jako jedyny na liście nie należy do większego wydawcy

Zobacz tabelę


Tylko na komputerach liderem zasięgowych była Plejada.pl z 2,54 mln użytkowników, która nieznacznie wyprzedziła pod tym względem Gwiazdy.wp.pl (2,46 mln), notując niewiele mniej odsłon niż Pudelek.pl (76,11 mln wobec 77,72 mln). W tym ostatnim serwisie przeciętny użytkownik spędził godzinę i 28:01 minuty, natomiast żadna z pozostałych witryn nie przekroczyła poziomu 20 minut.

Plotek.pl znalazł się na piątym miejscu, miał nieco mniej użytkowników od Pomponik.pl (1,75 mln wobec 1,84 mln), więcej odsłon od tego konkurenta (29,95 mln wobec 25,77 mln) i dwa razy krótszy średni czas korzystania (9:20 minuty wobec 19:46 minuty).

Zobacz tabelę


Na smartfonach i tabletach Plejada.pl miała 2,45 mln użytkowników, o 756,1 tys. więcej niż Pudelek.pl (1,7 mln), ale przy tym ponad dwa razy mniej odsłon (44,1 mln wobec 108,79 mln). Ten drugim serwis zanotował średni czas korzystania przez użytkownika wynoszący aż dwie godziny i 18:30 minuty oraz ponad trzy razy więcej odsłon niż na komputerach. Obie witryny miały w internecie mobilnym więcej odsłon niż w stacjonarnym: Plotek.pl - 44,1 mln wobec 29,95 mln, a Pudelek.pl - 108,79 mln wobec 77,72 mln.

Plejada.pl przy 1,34 mln użytkowników zanotowała 50,08 mln odsłon, czyli więcej niż Plotek.pl.

Zobacz tabelę


Zasięg Plotek.pl w skali roku zwiększył się o 7,32 pkt proc. (czyli o 106,4 proc), a liczba odsłon - o 11,42 mln (18,2 proc.), natomiast średni czas spędzany przez użytkownika zmalał o 3:24 minuty (24.3 proc.).

Bardzo duże wzrosty zasięgu zanotowały też Party.pl (o 6,28 pkt proc., czyli 225,9 proc.), Hotplota na Eska.pl (o 2,29 pkt proc., czyli 112,2 proc.) oraz Kozaczek.pl (o 1,76 pkt proc., czyli 72,7 proc.). Party.pl zyskało też 7,23 mln odsłon (85,1 proc. w górę) i 20 sekund średniego czasu korzystania (6,3 proc. w górę), natomiast Kozaczek.pl stracił 7,17 mln odsłon (26,5 proc. w dół) i 3:37 minuty średniego czasu korzystania (23,5 proc. w dół).

Gwiazdy.wp.pl przy niewielkim wzroście zasięgu (o 4,4 proc.) zanotowały ponad połowę odsłon mniej niż rok wcześniej (spadek o 47,21 mln, czyli 54,1 proc.), Pudelek.pl przy wzroście zasięgu o 25,3 proc. stracił 55,7 mln odsłon (23 proc. w dół), a Pomponik.pl miał o 29,9 proc. wyższy zasięg i 32,6 mln odsłon mniej (44,9 proc. w dół) niż w listopadzie 2015 roku.

Autor:Tomasz Wojtas

KOMENTARZE(8)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas