Internet2018-11-26
4

Player.pl i VoD TVP przyciągają na najdłużej. Netflix i WP Pilot mocno w górę (TOP platform VoD)

Wśród serwisów VoD największy zasięg ma VoD.pl, natomiast najdłuższy czas średniego czasu korzystania przez internautów notują Player.pl i VoD.TVP.pl, wyprzedzając pod tym względem Ipla.tv i WP Pilot. Ten ostatni serwis i Netflix osiągnęły w skali roku największe wzrosty zasięgu.

Według danych z badania Gemius/PBI opracowanych przez Wirtualnemedia.pl w październiku br. VoD.pl (Ringier Axel Springer Polska) odwiedziło 3,79 mln realnych użytkowników, czyli 13,64 proc. wszystkich polskich internautów. Wykonali oni na stronie 16,54 mln odsłon, a każdy spędził na niej przeciętnie 37 minut i 51 sekund.

Z kolei Player.pl (Grupa TVN) przy 3,22 mln odwiedzających miał 40,46 mln odsłon oraz 4 godziny, 26 minut i 19 sekund średniego czasu korzystania przez użytkownika. Nieco krótszy czas przeciętnego korzystania przez internautę - 4 godziny, 21 minut i 41 sekund - zanotował VoD.TVP.pl. Witrynę odwiedziło 2,61 mln użytkowników, wykonując 37,98 mln odsłon.

Na Ipla.tv przeciętny czas spędzony przez internautę wyniósł 3 godziny, 12 minut i 18 sekund, a na WP Pilot - 3 godziny, minutę i 28 sekund.

Spośród serwisów w pełni odpłatnych zdecydowanie najpopularniejszy jest sekcja Premium na CDA.pl - odwiedziło ją 3,11 mln internautów, wykonując 30,13 mln odsłon oraz spędzając średnio po 22 minuty i 34 sekundy. Właściciel witryny podał, że na koniec września br. z jej płatnej oferty korzystało 129 tys. użytkowników, wobec ok. 100 tys. na początku br.

Netflix zanotował 1,99 mln użytkowników i 30,13 mln odsłon, Showmax - 1,27 mln użytkowników i 12,8 mln odsłon, HBO GO - 739,3 tys. użytkowników i 6,88 mln odsłon, a nc+ GO - 383,9 tys. użytkowników i 5,66 mln odsłon. Ten ostatni serwis jest skierowany tylko dla abonentów nc+ (w połowie br. było ich 2,119 mln), natomiast z HBO GO od wiosny br. mogą korzystać wszyscy internauci (w połowie października cenę miesięcznego abonamentu obniżono z 29,90 do 19,90 zł).

Tylko na komputerach VoD.pl odwiedziło 3,04 mln internautów, wykonując 12,43 mln odsłon i spędzając przeciętnie po 42 minuty i 29 sekund.

Z Player.pl użytkownik korzystał średnio przez 5 godzin, 22 minuty i 22 sekundy, z VoD.TVP.pl - przez 4 godziny, 56 minut i 55 sekund, z WP Pilot - przez 4 godziny, 10 minut i 35 sekund, a z Ipla.tv - przez 3 godziny, 52 minuty i 56 sekund.

Na smartfonach i tabletach VoD.pl zanotował 1,4 mln użytkowników, 4,11 mln odsłon oraz 10 minut i 58 sekund średniego czasu korzystania przez odwiedzającego, natomiast serwis VoD.TVP.pl przy 1,04 mln użytkowników miał 12,25 mln odsłon oraz godzinę i 55 minut przeciętnego czasu korzystania.

Na Ipla.tv średni czas spędzony przez internautę wyniósł 37 minut i 43 sekundy, a na WP Pilot - 29 minut i 24 sekundy.

W skali roku VoD.pl zanotował spadki o 1,17 pkt proc. zasięgu i 2,07 mln odsłon (czyli odpowiednio o 7,9 i 11,1 proc.), przy minimalnym wzroście średniego czasu korzystania (o 14 sekund, czyli 0,6 proc.). Player.pl stracił 1,56 pkt proc. zasięgu i 1,12 mln odsłon (11,9 i 2,7 proc. w dół) przy wzroście średniego czasu korzystania o 36 minut i 12 sekund (15,7 proc.). Natomiast Ipla.tv co prawda straciła 1,55 pkt proc. zasięgu (19,5 proc.), ale zyskała 649,7 tys. odsłon oraz 18 minut i 48 sekund średniego czasu korzystania (to 3,4 i 10,8 proc. w górę).

Sekcja Premium na CDA.pl miała o 0,51 pkt proc. zasięgu więcej niż rok wcześniej (4,8 proc. w górę). Liczba odsłon witryny zwiększyła się o 7,81 mln (czyli 35 proc.), a przeciętny czas spędzony przez użytkownika - o 3 minuty i 56 sekund (21,1 proc.).

Z kolei Netflix osiągnął wzrosty o 2,75 pkt proc. zasięgu i 15,18 mln odsłon (62,5 i 101,6 proc. w górę), WP Pilot - o 2 pkt proc. zasięgu, 905,8 tys. odsłon oraz 14 minut i 16 sekund średniego czasu korzystania (czyli o 66,4, 16,4 i 8,5 proc.), natomiast HBO GO - o 0,76 pkt proc. zasięgu, 3,78 mln odsłon oraz 3 minuty i sekundę średniego czasu korzystania (o 40, 122 i 45,8 proc.).

Showmax przy wzroście zasięgu o 1,04 pkt proc. (czyli 29,5 proc.) stracił 2,43 mln odsłon oraz 3 minuty i 27 sekund przeciętnego czasu spędzonego przez internautę (to 15,9 i 26,9 proc. w dół), a nc+ GO zyskało 0,25 pkt proc. zasięgu (22,1 proc. w górę) oraz straciło 2,5 mln odsłon i 15 minut i 6 sekund średniego czasu korzystania (30,7 i 48,9 proc. w dół).

Wśród aplikacji zdecydowanym liderem jest Player, w której w październiku 1,1 mln internautów wykonało 69,32 mln odsłon oraz spędziło w niej średnio po 3 godziny, 56 minut i 28 sekund.

Z dwóch aplikacji Ipli ta mobilna (w październiku miała 590,7 tys. użytkowników, 13,8 mln odsłon oraz 4 godziny, 5 minut i 12 sekund przeciętnego czasu korzystania) jest zdecydowanie popularniejsza niż desktopowa (206,2 tys. użytkowników).

Z aplikacji Netflixa skorzystało 338,9 tys. internautów, TVP.pl - 71,7 tys., a VoD Onet - 37,8 tys.

Aplikacja Playera straciła w skali roku 0,34 pkt proc. zasięgu (to 7,9 proc. w dół), a mobilna Ipla - 0,53 proc. zasięgu i 9,28 mln odsłon (19,9 i 40,2 proc. w dół) przy wzroście średniego czasu korzystania o 16 minut i 2 sekundy (7 proc. w górę).

Aplikacja Netflixa zyskała 0,84 pkt proc. zasięgu (to aż 221 proc. a górę), natomiast desktopowa Ipla zanotowała spadek o 0,54 pkt proc. (czyli 42,2 proc.).

Autor:tw

KOMENTARZE(4)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas