Shay Segev został mianowany jedynym szefem sportowej platformy VoD DAZN. James Rushton, współzałożyciel serwisu będzie zarządzał obszarem rynków lokalnych, zaś Darren Waterman pokieruje finansami firmy.
W grudniu 2020 r. platforma DAZN zdecydowała się na globalną ekspansję, wystartowała na 200 nowych rynkach, w tym także polskim. Miesięczny abonament wynosi u nas 7,99 zł i na razie w jej ofercie są dostępne głównie wydarzenia bokserskie.
Nowy szef DAZN
Teraz poinformowano, że w szefostwie DAZN doszło do poważnych zmian. Shay Segev został jedynym CEO platformy. Wcześniej pełnił tę funkcję do spółki z Jamesem Rushtonem, współzałożycielem serwisu, który teraz ma odpowiadać za ofertę platformy na lokalnych rynkach.
Segev dołączył do serwisu w czerwcu 2021 r. Przed pracą w DAZN był dyrektorem generalnym Entain, spółki należącej do FTSE 100, którą w 2016 r. przekształcił z małego biznesu w znaczącego gracza na rynku o kapitalizacji na poziomie 10 mld funtów.
Czytaj także: DAZN od grudnia w Polsce. Na początek walki bokserskie
W ramach zapowiedzianych zmian personalnych Darren Waterman dołączy do firmy jako jej szef ds. finansowych. Waterman wcześniej pracował w Amazonie, gdzie kierował zespołem finansowym nadzorującym Prime Video na arenie międzynarodowej. Zastąpi Stuarta Epsteina, który będzie nadal pełnił rolę starszego doradcy i członka zarządu DAZN w ramach okresu przejściowego w pierwszej połowie roku.
Według nieoficjalnych informacji DAZN jest na finiszu szacowanej na 800 mln dol. transakcji nabycia brytyjskiego BT Sport, który dałby mu prawa do angielskiej Premier League, a także do UEFA Champions League. DAZN ma obecnie ponad 11 mln abonentów, podczas gdy BT Sport szacuje swoją widownię na ok. 5 mln gospodarstw domowych.
- DAZN stał się globalnym liderem w streamingu sportowym w ciągu zaledwie pięciu lat i nadszedł czas, aby przenieść ten biznes na kolejny poziom – zaznaczył w komunikacie Kevin Mayer, prezes grupy DAZN. - Doświadczenie Shay'a w zakresie technologii i i jego droga zawodowa będą wyjątkowo wartościowe w sytuacji, gdy DAZN wprowadzi dodatkowe interaktywne usługi dla fanów, takie jak zakłady i e-commerce dla użytkowników.
Czytaj także: Kanały sportowe i serwisy OTT będą tańsze? Szef TVP Sport: Przyszłość jest w agregacji