Reklama2015-05-07
2

Sieci sklepów reklamują się więcej w radiu i telewizji. Lidl liderem, Tesco i Kaufland mocno w górę

fot. Shutterstock.comfot. Shutterstock.com

W pierwszym kwartale br. sieci handlowe wydały na reklamy w mediach tradycyjnych ponad 40 proc. więcej niż przed rokiem. Zwiększyły swoją obecność w radiu, telewizji i na outdoorze, redukując wydatki na prasę i magazyny. Najwięcej wydał Lidl, znacząco nakłady zwiększyły Tesco i Kaufland.

Sieci handlowe przeznaczyły w pierwszych trzech miesiącach br. ponad 317,4 mln zł. Było to 40,5 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2014 roku - wynika z raportu Kantar Media (dane cennikowe bez rabatów) przygotowanego dla Wirtualnemedia.pl.

Najwięcej na wsparcie wydaje, podobnie jak rok temu, Lidl Polska. Ta sieć dyskontów zostawiła w mediach nieco ponad 112 mln zł, o 6,5 proc. więcej w skali roku.

Lidl w marcu wspierał kampanią m.in. „Akcję błysk” promując środki czystości oraz książki z przepisami cukierniczymi, w lutym zaś Pascal Brodnicki i Karol Okrasa w reklamach tej sieci realizowali kulinarną wyprawę na księżyc.

Bardziej - o 34,2 proc., do 76 mln zł - wzrosły wydatki reklamowe Jeronimo Martins Polska, właściciela sieci sklepów Biedronka i drogerii Hebe. Ta sieć regularnie promuje promocje cenowe w swoich sklepach, w lutym rozpoczęła nową komunikację, w której produkty reklamowała pokazując w spotach, jak można przygotować z nich określone potrawy (więcej o tym).

Największy wzrost nakładów reklamowych w pierwszym kwartale br. zanotowały Tesco Polska i Kaufland Polska. Pierwsza sieć zwiększyła je o 169,2 proc. - do blisko 29 mln zł, a druga - o 120,9 proc., do blisko 23 mln zł.
Tesco w połowie marca promowało wędliny reklamami z udziałem Roberta Makłowicza, a w styczniu br. działaniami pod hasłem „Smaku wiele za niewiele” reklamowało żywność własnej marki Value.  Kaufland z kolei w styczniu br. reklamował oferowaną w swoich sklepach polską żywności pod hasłem „Wszystko co kochasz”.

W tegorocznym zestawieniu największych pod względem wydatków reklamowych sieci handlowych pojawił się Carrefour Polska, który zainwestował w reklamę w tradycyjnych mediach 21,2 mln zł.

Zobacz tabelę


Sieci handlowe wciąż najwięcej wydają na zasięgowe kampanie w stacjach telewizyjnych. Wydatki na szklanym ekranie zwiększyły o 24,5 proc. , do 143,8 mln zł.

W największym stopniu jednak w tej branży wzrosły nakłady na reklamę w stacjach radiowych - niemal o 100 proc., do 136 mln zł. Właściciele marketów wydali też więcej na reklamę zewnętrzną. Na promocję na nośnikach outdoorowych przeznaczyły w pierwszym kwartale tego roku 17,1 mln zł - 31,4 proc. więcej niż rok temu.

Mniejszym ich zainteresowaniem marketów cieszyły się w pierwszych miesiącach tego roku gazety i magazyny. W prasie codziennej wydali oni 7,2 proc. mniej niż rok wcześniej (7,2 mln zł), a w czasopismach - 30,4 proc. mniej (12,9 mln zł).

Zobacz tabelę

Autor:Beata Goczał

KOMENTARZE(2)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas