Biznes2021-12-01
4

SilverTree Equity i Perwyn nowymi właścicielami Salesmanago

Grzegorz BłażewiczGrzegorz Błażewicz

Fundusze private equity Perwyn i SilverTree Equity przejmują Salesmanago, platformę customer data platform i marketing automation działającą w obszarze ecommerce. Nowi właściciele inwestują w firmę dziewięciocyfrową kwotę w euro. Jaką dokładnie, nie ujawniono.

Dziewięciocyfrową kwotę w euro zapłacą za przejęcie Salesmanago dwa fundusze private equity: Perwyn i SilverTree Equity. Dzięki przejęciu  polska spółka zawalczy o pozycję globalnego lidera rozwiązań customer data platform i marketing automation.

System Salesmanago umożliwia tworzenie indywidualnych profili klientów oraz realizację napędzanych sztuczną inteligencją wielokanałowych kampanii i procesów marketingowych. Firma współpracuje m.in.z  BMW, Burger King, Starbucks, Toyota, Victoria's Secret, Oriflame, Crocs i T-Mobile.

- Założyliśmy Salesmanago w 2012 roku z ambicją dostarczenia światowej klasy rozwiązania Customer Data Platform. Od tego czasu firma szybko urosła do pozycji lidera rynku CDP i automatyzacji marketingu - mówi Grzegorz Błażewicz, założyciel i prezes zarządu Salesmanago.

SilverTree Equity i Perwyn kupują Salesmanago

SilverTree Equity to fundusz private equity specjalizujący się w technologiach i oprogramowaniu w chmurze. Natomiast Perwyn to rodzinne przedsięwzięcie private equity.

"Obaj partnerzy zobowiązali się do znaczącego dokapitalizowania firmy, które dynamizuje globalną ekspansję Salesmanago" - informuje spółka w komunikacie.

- W ciągu ostatnich kilku lat dokonaliśmy kilku inwestycji w oprogramowanie i biznesy oparte o rozwój technologii, w tym technologie marketingowe. Wizja, jaką obiecuje SALESmanago, wywarła na nas szczególne wrażenie i cieszymy się, że możemy współpracować z Grzegorzem i SilverTree. Perwyn tradycyjnie zwracał uwagę na firmy z siedzibami w Europie Zachodniej i cieszymy się, że dzięki tej inwestycji rozszerzyliśmy teraz nasz zasięg również na Polskę, kraj szybko rozwijającej się gospodarki cyfrowej i dynamicznego sektora technologicznego - ocenia Andrew Wynn, założyciel i partner zarządzający w Perwyn.

- Spodziewamy się, że budżety na aplikacje MarTech w modelu SaaS będą nadal rosły, ponieważ firmy eCommerce reagują na rosnącą konkurencję. Co więcej, zmiany w przepisach regulujących możliwość gromadzenia i wykorzystywania danych third-party i plików cookie napędzają znaczne inwestycje w platformy, które pomagają wykorzystać, w pełni zgodne z tymi regulacjami dane first-party, będące rdzeniem platformy CDP Salesmanago - dodaje John Messamore, partner zarządzający SilverTree Equity.

Rafał Brzoska w radzie nadzorczej Salesmanago

Na dalszej ścieżce wzrostu rozwój Salesmanago wspierać będą m.in. Tim Weller (prezes Trustpilot), Rafał Brzoska (założyciel i prezes zarządu Inpost) oraz Jean-Philippe Baert,. Cała trójka dołączy do rady nadzorczej spółki.

Równolegle Ivo Totev (CMO Suse i były CMO Unit4), Adam Hale (były dyrektor generalny Fairsail i szef Software Europe w Russel Reynolds) oraz Matt Harris (były partner KPMG) dołączają do firmy jako partnerzy operacyjni.

- Sercem Salesmanago jest wyjątkowy produkt. Firma udowodniła, że może z powodzeniem rozwijać się na arenie międzynarodowej i wielokrotnie okazała się lepsza od dobrze ugruntowanych na rynku podmiotów w konkurencyjnych przetargach oraz w kluczowych wskaźnikach operacyjnych i finansowych. Wierzymy, że dzięki wsparciu finansowemu Perwyn i SilverTree, w połączeniu z dołączeniem do Rady wybitnych menedżerów tworzymy niezwykle korzystny układ, który pozwoli nam skutecznie zaadresować spory potencjał rynku - uważa Olle Davidsson.

Przy transakcji SilverTree i Perwyn doradzali EY, Eversheds Sutherland, Crosslake Technologies oraz Bain & Company. Doradcą Salesmanago był GP Bullhound.

Autor:jd

KOMENTARZE(4)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas