Prasa2016-02-22
0

„Skarb” dogania „Twój Styl” pod względem czytelnictwa (TOP miesięczników)

Najchętniej czytanym miesięcznikiem w Polsce pozostaje „Twój Styl”, ale powoli dogania go „Skarb”. Natomiast na czele dwumiesięczników znajduje się „Samo Zdrowie” - wynika z najnowszej fali badania PBC opracowanej przez Wirtualnemedia.pl.

Z danych Polskich Badań Czytelnictwa obejmujących okres od lipca do grudnia 2015 roku wynika, że po luksusowy „Twój Styl” (Wydawnictwo Bauer) sięgało wówczas 8,62 proc. czytelników z szerokiej grupy wiekowej od 15 do 75 lat, podczas gdy w analogicznym okresie rok wcześniej było to 8,88 proc.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Drugie miejsce zajął wydawany dla sieci drogerii Rossmann miesięcznik „Skarb” (Ringier Axel Springer Polska). W analizowanym okresie czytany był on przez 7,94 proc. respondentów (wzrost o 1,26 pkt. proc.). Tytuł poza drogeriami jest też dostępny w kioskach.

Na ostatniej pozycji podium w zestawieniu najchętniej czytanych miesięczników znalazł się „Murator” (ZPR Media) z wynikiem na poziomie 5,81 proc. W skali roku pismo zanotowało wzrost o 0,87 pkt. proc. W II półroczu 2014 roku tytuł ten był jednak siódmy.

Ogółem, w pierwszej dziesiątce zestawienia znalazły się cztery miesięczniki poradnikowe dla pań oraz po jednym piśmie luksusowym, budowlanym, ogrodniczym, wnętrzarskim, popularnonaukowym i kulinarnym.

Zobacz tabelę


W grupie wiekowej 16-59 lat liderem w fali lipiec - grudzień 2015 również był „Twój Styl”, którego wynik zmniejszył się o 0,17 pkt. proc. do 9,34 proc. Na drugim miejscu uplasował się „Skarb” (8,92 proc.; do góry o 1,40 pkt. proc.), a podium uzupełnia „Murator”, który przed rokiem był szósty (6,48 proc.; + 1,18 pkt. proc.).

Zobacz tabelę


Wśród dwumiesięczników najpopularniejszym tytułem było „Samo Zdrowie” (Grupa Burda). W II półroczu ub.r. jego czytanie zadeklarowało 1,64 proc. pytanych.

Zobacz tabelę


Z kolei na czele w grupie komercyjnej znalazł się „Komputer Świat Twój Niezbędnik” (Ringier Axel Springer Polska), którego wskaźnik czytelnictwa w tym ujęciu wyniósł 1,94 proc., po wzroście o 0,19 pkt. proc.

Zobacz tabelę

Badanie PBC na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa Sp. z o.o. zrealizował instytut Millward Brown. Badanie odbyło się za pomocą techniki CAPI w okresie od lipca 2014 do grudnia 2014 roku na losowej próbie 19 318 przypadków oraz od lipca 2015 do grudnia 2015 roku na losowej próbie 10 009 przypadków (dane dla grupy wiekowej 16-59 lat - odpowiednio 15 342 i 7 841 przypadków). Ogólnopolska próba była dobierana z operatu PESEL i realizowana do wyczerpania. Podane liczby to wskaźniki CCS - Czytelnictwo Cyklu Sezonowego.
W okresie od lipca do września 2015 roku nie był badany miesięcznik „Be Active. Dietetyka & Fitness”.

Autor:Michał Kurdupski

KOMENTARZE(0)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas