Najchętniej czytanym miesięcznikiem w Polsce pozostaje „Twój Styl”, a z ósmego na drugie miejsce awansował „Skarb”. Natomiast na czele dwumiesięczników znajduje się „Samo Zdrowie” - wynika z najnowszego badania PBC opracowanej przez Wirtualnemedia.pl.
Z fali Polskich Badań Czytelnictwa obejmujących okres od lutego do lipca 2015 roku wynika, że po luksusowy „Twój Styl” (Wydawnictwo Bauer) sięgało wówczas 9,03 proc. czytelników z szerokiej grupy wiekowej od 15 do 75 lat, podczas gdy w analogicznym okresie rok wcześniej było to 11,76 proc.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Drugie miejsce zajął wydawany dla sieci drogerii Rossmann miesięcznik „Skarb” (Ringier Axel Springer Polska), który przed rokiem był 8. W analizowanym okresie czytany był on przez 8,26 proc. respondentów (wzrost o 1,93 pkt. proc.). Tytuł poza drogeriami jest też dostępny w kioskach.
Na ostatniej pozycji podium w zestawieniu najchętniej czytanych miesięczników znalazła się poradnikowa „Claudia” (Burda International Polska) z wynikiem na poziomie 5,97 proc. W skali roku pismo zanotowało spadek o 2,62 pkt. proc. W okresie od lutego do lipca 2014 roku tytuł ten był drugi.
Ogółem, w pierwszej dziesiątce zestawienia znalazły się cztery miesięczniki poradnikowe dla pań oraz po jednym piśmie luksusowym, budowlanym, ogrodniczym, popularnonaukowym, wnętrzarskim i kulinarnym.
Prasa | Czołowe tygodniki i dwutygodniki mniej chętnie czytane. „Tele Tydzień” i „Przyjaciółka” na czele |
Na dalszych podstrona wyniki miesięczników w grupie wiekowej 16-59 oraz dane dwumiesięczników