Telewizja2008-03-20
0

Skoki narciarskie: mniej widzów, wyższe wpływy

W minioną niedzielę zakończył się kolejnych sezon zawodów PucharuŚwiata w skokach narciarskich. Słabe wyniki, które osiągał w nimAdam Małysz, sprawiły, że transmisje z konkursów śledziło najmniejwidzów w ciągu ostatnich lat, ale w porównaniu z zeszłym sezonemwzrosły wpływy reklamowe.

Średnia oglądalność wszystkich relacji z zawodów Pucharu Świataw sezonie 2007/2008 wyniosła 3,59 mln widzów - wynika zprzygotowanych dla nas danych AGB Nielsen Media Research. Oznaczato spadek o około dwa miliony osób w stosunku do poprzedniegozwycięskiego dla Adama Małysza sezonu. Widownia była także mniejszaniż dwa lata temu (o prawie 900 tys.) i trzy lata temu (o prawie2,4 mln).

Zobacz tabelę


Spadek widowni nie spowodował jednak zmniejszenia się wpływów zreklam nadawanych przy transmisjach z zawodów PŚ. Przeciwnie,przychody reklamowe wzrosły - w zakończonym właśnie sezoniewyniosły 22,39 mln zł, podczas gdy rok wcześniej było to 18,06 mlnzł (dane cennikowe netto bez rabatów).

Spośród wszystkich zawodów w sezonie 2007/2008 najwięcej widzówzgromadził pierwszy konkurs w Zakopanem, który odbył się 25stycznia br. Jego transmisję obejrzało 5,44 mln. Na drugim miejscuznalazła się relacja z zawodów w Predazzo (5,31 mln), a trzecim -ostatni konkurs w Zakopanem (5,05 mln).

Zobacz tabelę


Widzami zawodów Pucharu Świata w skokach narciarskich w minionymsezonie byli głównie mężczyźni, osoby powyżej 40. roku życia,mieszkańcy najmniejszych i średnich miast oraz ludzie zwykształceniem podstawowym i średnim.

Zobacz tabelę

Autor:pp

Więcej informacji:Adam Małysz, skoki narciarskie

KOMENTARZE(0)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas