W minioną niedzielę zakończył się kolejnych sezon zawodów PucharuŚwiata w skokach narciarskich. Słabe wyniki, które osiągał w nimAdam Małysz, sprawiły, że transmisje z konkursów śledziło najmniejwidzów w ciągu ostatnich lat, ale w porównaniu z zeszłym sezonemwzrosły wpływy reklamowe.
Średnia oglądalność wszystkich relacji z zawodów Pucharu Świataw sezonie 2007/2008 wyniosła 3,59 mln widzów - wynika zprzygotowanych dla nas danych AGB Nielsen Media Research. Oznaczato spadek o około dwa miliony osób w stosunku do poprzedniegozwycięskiego dla Adama Małysza sezonu. Widownia była także mniejszaniż dwa lata temu (o prawie 900 tys.) i trzy lata temu (o prawie2,4 mln).
Zobacz tabelę
Spadek widowni nie spowodował jednak zmniejszenia się wpływów zreklam nadawanych przy transmisjach z zawodów PŚ. Przeciwnie,przychody reklamowe wzrosły - w zakończonym właśnie sezoniewyniosły 22,39 mln zł, podczas gdy rok wcześniej było to 18,06 mlnzł (dane cennikowe netto bez rabatów).
Spośród wszystkich zawodów w sezonie 2007/2008 najwięcej widzówzgromadził pierwszy konkurs w Zakopanem, który odbył się 25stycznia br. Jego transmisję obejrzało 5,44 mln. Na drugim miejscuznalazła się relacja z zawodów w Predazzo (5,31 mln), a trzecim -ostatni konkurs w Zakopanem (5,05 mln).
Zobacz tabelę
Widzami zawodów Pucharu Świata w skokach narciarskich w minionymsezonie byli głównie mężczyźni, osoby powyżej 40. roku życia,mieszkańcy najmniejszych i średnich miast oraz ludzie zwykształceniem podstawowym i średnim.