Telewizja 2016-08-05
21

Słaba oglądalność TVP2 w DVB-T - przegrywa z TVP Info a w 16-49 z TV Puls (dane za lipiec)

Wśród widzów naziemnej telewizji cyfrowej liderem oglądalności w lipcu był Polsat. Największym wzrostem w zestawieniu pochwalić się mógł kanał TVP ABC, a najwięcej stracił Polsat Sport News - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.

W lipcu 2016 roku wśród widzów oglądających tylko naziemną telewizję cyfrową najpopularniejszym kanałem był Polsat - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych przez jednego z nadawców. Średni udział tej stacji w porównaniu do lipca 2015 roku zmniejszył się o 2,25 proc. i wyniósł 13,91 proc.

Wiceliderem była TVP1, która zanotowała udział na poziomie 12,92 proc., po spadku o 5,69 proc.

Podium uzupełnia TVN. Jego średni wynik w analizowanym okresie zmniejszył się o 0,20 proc. i wyniósł 10,16 proc.

Z piątej na czwartą lokatę awansowało TVP Info, którego udział zwiększył się o 10,88 proc. do 8,05 proc.

Na piątą pozycję spadła z kolei TVP2. Jak wynika z analizy Wirtualnemedia.pl, stacja ta po raz pierwszy w historii miesięcznych danych DVB-T wypadła z czołowej czwórki. Udział tego kanału zmalał o 3,32 proc. do 7,56 proc.

Szóste miejsce zajął kanał TV Puls. Jego udział wyniósł 5,05 proc. (przed rokiem było to 5,07 proc.). Oczko niżej znalazła się siostrzana stacja Puls 2, która awansowała z miejsca ósmego (4,41 proc. udziału; jednak w dół o 3,08 proc.).

Największym wzrostem w zestawieniu, wynoszącym 63,01 proc., pochwalić się mógł kanał TVP ABC, który w rankingu awansował z 19. na 12. pozycję. Jego średni udział w zeszłym miesiącu wyniósł 2,38 proc.

Z kolei najwięcej w lipcu br. stracił Polsat Sport News - było to 52,32 proc. do 0,72 proc. udziału. Stacja ta spadła z miejsca 19. na 22. - przedostatnie.

Zobacz tabelę

W grupie komercyjnej 16-49 w lipcu 2016 roku na pozycji lidera oglądalności w DVB-T umocnił się Polsat. Stacja ta ze średnim udziałem na poziomie 16,19 proc. zanotowała - względem analogicznego okresu rok wcześniej - spadek o 1,16 proc.

Drugie miejsce zajął TVN, którego udział zwiększył się o 7,61 proc. do 12,45 proc. Na podium znalazła się jeszcze TVP1. Jej średni wynik w badanym miesiącu wyniósł 7,76 proc., po spadku o 5,60 proc.

Czołową czwórkę uzupełnia tutaj kanał TV Puls, który awansował z miejsca piątego (6,20 proc.; jednak w dół o 5,78 proc.). Na piąte miejsce spadła z kolei TVP2 (6,03 proc.; - 15,31 proc.).
Kolejną pozycję (po awansie z miejsca siódmego) zajęła stacja Puls 2 (5,09 proc.; do góry o 1,60 proc.).

W tej grupie wiekowej największym wzrostem też pochwalić się mógł kanał TVP ABC, którego udział poszedł do góry o 87,41 proc. do 2,53 proc. Najwięcej również i w tym ujęciu stracił Polsat Sport News - było to 56,43 proc. do 0,61 proc. udziału.

Zobacz tabelę

Nielsen Audience Measurement nie udostępnia danych o oglądalności TV Trwam, bo stacja nie podpisała umowy z instytutem.

Autor: Michał Kurdupski

KOMENTARZE (21) DODAJ OPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NA PRACA
Praca Start Tylko u nas