Podjęta przez Google próba zagrożenia Grouponowi na rynku zakupów grupowych jak na razie nie przynosi powodzenia.
Google uruchomiło własny serwis zakupów grupowych Google Offers w kwietniu tego roku (więcej na ten temat). Usługa znajduje się w fazie beta i jest obecnie dostępna w dziewięciu amerykańskich miastach.
Jak wynika z cytowanych przez agencję Reuters danych serwisu Yipit, sierpień nie był dobrym miesiącem dla Google Offers. W porównaniu z lipcem serwis wygenerował za oceanem o 23 proc. mniejszy przychód i to pomimo, że dzienna liczba promocyjnych ofert wzrosła o 22 proc.
Przychód na jedną ofertę w Google Offers spadł o 37 proc. Przyczyniła się do tego o 46 proc. mniejsza liczba sprzedanych kuponów na jedną ofertę. Z kolei średnia cena kuponu wzrosła o 18 proc., ale cały czas jest znacznie niższa niż w Grouponie czy LivingSocial.
Yipit podaje, że z 53-proc. udziałem w rynku liderem w Ameryce Północnej był w sierpniu Groupon, który w porównaniu z lipcem zwiększył swój przychód o 13 proc. (więcej na ten temat).
Google, zdając sobie sprawę z kiepskich wyników Google Offers, do promocji serwisu ostatnio zdecydowało się nawet na wykorzystanie głównej strony swojej wyszukiwarki (więcej na ten temat).