Radio2022-12-22
2

Słuchacze RMF FM zebrali 350 tys. zł na hospicjum

Prawie 350 tys. zł i urządzenia medyczne otrzymało Zachodniopomorskie Hospicjum dla Dzieci dzięki piątej edycji akcji charytatywnej RMF FM „Kaszanka” organizowanej przez waszyngtońskiego korespondenta stacji Pawła Żuchowskiego. W ciągu pięciu lat zebrano ponad 1 mln zł.

Dokładnie 348 300 zł zebrano podczas zbiórki w ramach akcji piątej edycji akcji charytatywnej „Kaszanka”, której patronuje RMF FM. W jej ramach słuchacze radia zbierają pieniądze na wsparcie Zachodniopomorskiego Hospicjum Dla Dzieci ze Szczecina, a swój olbrzymi wkład ma amerykańska Polonia.

To fantastyczny wynik. Mamy ciężkie czasy, inflacja w USA dotyka także Polonię, wszyscy odczuwają skutki sytuacji na świecie. A znów udało się zebrać pieniądze, które sprawią, że jeszcze lepiej będzie można pomagać dzieciom. Bardzo chcielibyśmy wyremontować budynek hospicyjny. Wierzę, że uda się to zrobić” - podkreśla Paweł Żuchowski, dziennikarz RMF FM i inicjator akcji „Kaszanka”.

„Jest to dla nas bardzo ważne, ponieważ dzięki tym pieniądzom mamy przede wszystkim pomoc dla naszych podopiecznych, sprzęt dla dzieci, a najważniejsza rzecz w tym roku - świetna inicjatywa - remont nowej siedziby Zachodniopomorskiego Hospicjum dla Dzieci i Dorosłych” – mówi Joanna Szuberla, wiceprezes hospicjum.

Kaszanka Marcina Gortata

Była to już piąta edycja akcji „Kaszanka”, która rozpoczęła się spontanicznie. W 2018 roku Paweł Żuchowski odpowiedział na żart polskiego koszykarza grającego w USA Marcina Gortata, poszukującego obywatela Stanów, który zje zasmażaną z jajkiem kaszankę, czyli typową polską kiełbasę z kaszy, krwi oraz podrobów: wątroby, płuc, ozorów, skórek wieprzowych, tłuszczu. Obiecał za to 1000 dolarów. Paweł Żuchowski znalazł chętnego, a pieniądze trafiły na konto Hospicjum. Po apelu dziennikarza kolejne osoby zaczęły wspierać placówkę, w tytule przelewu wpisując „Kaszanka”.

W ciągu pięciu edycji akcji wspomogli hospicjum kwotą ponad miliona złotych. W tym czasie placówka otrzymała pięć samochodów, którymi lekarze, pielęgniarki i rehabilitanci każdego dnia dojeżdżają do domów chorych dzieci. Przekazano też urządzenia medyczne, m.in. respiratory, asystory kaszlu, stacjonarne i przenośne koncentratory tlenu.

RMF FM było liderem rynku radiowego w okresie od września do listopada br. - wynika z badania Radio Track. Udział pod względem słuchania w grupie wiekowej 15-75 lat wyniósł 30,3 proc. (spadek o 0,3 proc. w porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej).

RMF FM było też najbardziej opiniotwórczym medium w listopadzie, jak pokazał ranking Instytutu Monitorowania Mediów.

Autor:jsx

KOMENTARZE(2)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas