W IV kwartale 2014 roku i I kwartale 2015 roku liderem ogólnopolskiego rynku radiowego wśród osób w wieku od 50 do 69 lat było RMF FM. Największy wzrost odnotowało VOX FM, zaś najwięcej straciło Muzo - wynika z raportu portalu Wirtualnemedia.pl.
Pozycja lidera w okresie od października 2014 roku do marca 2015 roku pod względem udziału słuchania należała do RMF FM. Stacja ta zanotowała udział w rynku radiowym w grupie wiekowej od 50 do 69 lat na poziomie 20,2 proc., po wzroście w porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej o 5,76 proc. - wynika z raportu Radio Track Millward Brown przygotowanego na zlecenie portalu Wirtualnemedia.pl.
W analizowanym okresie drugie miejsce należało do Jedynki, która miała 18,7 proc. udziału, a rok wcześniej było to 18,8 proc. Ostatnią pozycję na podium zajęło Radio ZET (13,4 proc.; w dół o 6,94 proc.).
Czołową piątkę uzupełniają: sieć Audytorium 17 (10,0 proc.; + 1,01 proc.) oraz Trójka (8,1 proc.; - 10,00 proc.).
Największym wzrostem udziału pochwalić się mogło VOX FM, którego średni wynik powiększył się o 275 proc. do 1,5 proc. Stacja ta awansowała z miejsca piętnastego na jedenaste.
Z kolei najwięcej straciło MUZO, które spadło z pozycji 19. na 21. - ostatnią. Średni wynik tej stacji teoretycznie zmniejszył się o 100 proc. do 0,00 proc. udziału.
Zobacz tabelęPrzypomnijmy, że liderem ogólnopolskiego rynku radiowego w I kwartale 2015 roku w grupie wiekowej od 15 do 75 lat było RMF FM (więcej na ten temat). Natomiast wśród sieci pierwsze miejsce należało do Eski (zobacz te dane).