Radio2018-04-13
37

Duże wzrosty słuchalności RMF FM i Eski w I kwartale. Trójka najbardziej w dół

Na pozycji lidera rynku radiowego w Polsce w pierwszym kwartale br. umocniło się RMF FM, które obok Eski pochwalić się mogło największym wzrostem słuchalności w zestawieniu. Z kolei najwięcej straciła Trójka - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.

Udział RMF FM pod względem słuchania w okresie od stycznia do marca 2018 roku w grupie wiekowej 15-75 lat wyniósł 26 proc., po wzroście względem analogicznego okresu rok wcześniej o 1,2 pkt. proc. - wynika z najnowszej fali badania Radio Track Millward Brown, opracowanej przez portal Wirtualnemedia.pl.

Stacja ta ex aequo z Eską zanotowała największy wzrost w zestawieniu. Wynik tej drugiej stacji wyniósł 7,2 proc., a awansowała ona z miejsca piątego na czwarte.

Na drugim miejscu znalazło się Radio ZET z udziałem na poziomie 12 proc. (udział tej stacji względem fali styczeń - marzec 2017 zmalał o 1 pkt. proc.). Od maja 2017 roku stacja ma nowego naczelnego - Jarosława Paszkowskiego zastąpił Sławomir Assendi - a we wrześniu zmieniono ramówkę. Od 3 kwietnia br. Radio ZET wprowadziło kolejną korektę ramówki, w której pasmo poranne zaczęli prowadzić Damian Michałowski i Michał Korościel, a przedpołudniowe - Tomasz Florkiewicz. Z kolei Agnieszka Kołodziejska została przydzielona do pasma w godz. 12-15, a Marcin Sońta i Mateusz Ptaszyński - w godz. 15-18.

Podium uzupełnia publiczna Jedynka, której udział w rynku wyniósł 7,6 proc., po spadku o 1,3 pkt. proc. Jak już informowaliśmy pod koniec lutego br. nowym dyrektorem Programu 1 Polskiego Radia został Michał Mońko. Miesiąc wcześniej z tej funkcji zrezygnował Rafał Porzeziński.

Z kolei z czwartej na piątą lokatę spadła Trójka z wynikiem na poziomie 5,8 proc. Udział PR 3 poszedł w dół o 1,9 pkt. proc. - najbardziej w zestawieniu.

Wysoki wzrost, wynoszący 1 pkt. proc., zanotowała stacja RMF MAXXX, której wynik zwiększył się do 3,6 proc. Znaczący wzrost osiągnęło również Radio Plus - do góry o 0,5 pkt. proc. do 2,5 proc.

Na 17. miejscu uplasowała się nowa rozgłośnia Meloradio, która 4 września ub.r. zastąpiła Radio ZET Gold. Uśredniony udział tej stacji w okresie od stycznia do marca br. wyniósł 0,7 proc., czyli 0,3 pkt. proc. mniej względem ZET Gold z analogicznego okresu rok wcześniej.

Dane o rynku radiowym w ostatnim roku.

Autor:Michał Kurdupski

KOMENTARZE(37)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas