Radio2018-08-16
41

Rekordowe wzrosty RMF FM, Eski i Antyradia. Ostro w dół Jedynka i Trójka

W okresie od maja do lipca br. na pozycji zdecydowanego lidera rynku radiowego w Polsce znalazło się RMF FM. Na trzecie miejsce awansowała Eska, która wyprzedziła Trójkę i Jedynkę. Kolejny rekordowy wynik zanotowało Antyradio - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.

Udział RMF FM pod względem słuchania w okresie od maja do lipca 2018 roku w grupie wiekowej 15-75 lat wyniósł 25,4 proc., po wzroście względem analogicznego okresu rok wcześniej o 0,7 pkt. proc.  - wynika z najnowszej fali badania Radio Track Millward Brown, opracowanej przez portal Wirtualnemedia.pl.

Na drugim miejscu znalazło się Radio ZET z udziałem na poziomie 12,5 proc. (udział tej stacji względem fali maj-lipiec 2017 zmalał o 1 pkt. proc.). Od 3 kwietnia br. Radio ZET wprowadziło korektę ramówki - pasmo poranne prowadzi Damian Michałowski i Michał Korościel, a przedpołudniowe - Tomasz Florkiewicz. Agnieszka Kołodziejska natomiast jest prowadzącą pasma w godz. 12-15, a Marcin Sońta i Mateusz Ptaszyński - w godz. 15-18.

Rośnie Eska, tracą Jedynka i Trójka

Z miejsca piątego na ostatnią lokatę podium awansowała sieć Eska. Jej udział w rynku wyniósł 8,1 proc., po wzroście o 1,6 pkt. proc. Stacja ta pochwalić się mogła zdecydowanie największym wzrostem w zestawieniu.

Eska wyprzedziła publiczną Jedynkę, która spadła na miejsce czwarte. Udział PR 1 spadł najbardziej w zestawieniu - o 1,3 pkt. proc. do 7,1 proc.

Z czwartego na piąte miejsce spadła z kolei Trójka z wynikiem na poziomie 5,7 proc. (jest to wyrównanie najniższego wyniku słuchalności tej stacji z fal grudzień 2017-luty 2018, luty - kwiecień 2018 oraz kwiecień - czerwiec 2018 przynajmniej od 2008 roku). W najnowszej fali udział PR 3 poszedł w dół o 1,1 pkt. proc.

Rekord Antyradia

Kolejny najwyższy wynik w historii zanotowało Antyradio, którego średni udział wzrósł o 0,4 pkt. proc. do 2,1 proc. Stacja awansowała z 13. na 11. lokatę.

Wysoki wzrost, wynoszący 0,5 pkt. proc., zanotowały Złote Przeboje, których wynik zwiększył się do 3,1 proc.

Na 17. miejscu uplasowała się nowa rozgłośnia Meloradio, która 4 września ub.r. zastąpiła Radio ZET Gold. Uśredniony udział tej stacji w okresie od maja do lipca br. wyniósł 0,8 proc., czyli 0,2 pkt. proc. więcej względem ZET Gold z analogicznego okresu rok wcześniej.

Dane o rynku radiowym w ostatnim roku.

 

Autor:Michał Kurdupski

KOMENTARZE(41)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas