Radio 2017-07-12
106

Trójka z największym spadkiem, Jedynka z najgorszym wynikiem w historii. Rosną TOK FM i Antyradio

W drugim kwartale br. na pozycji lidera rynku radiowego w Polsce znalazło się RMF FM. Największy wzrost słuchalności w zestawieniu zanotowało TOK FM. Na czele spadków była Trójka, a PR I Polskiego Radia miał najgorszy wynik w historii badania - raport Wirtualnemedia.pl.

Udział RMF FM pod względem słuchania w okresie od kwietnia do czerwca 2017 roku w grupie wiekowej 15-75 lat wyniósł 25,1 proc., po spadku względem analogicznego okresu rok wcześniej o 0,3 pkt. proc. - wynika z najnowszej fali badania Radio Track Millward Brown, opracowanej przez portal Wirtualnemedia.pl.

Drugie miejsce zajęło Radio ZET z udziałem na poziomie 13,4 proc. W fali kwiecień-czerwiec 2017 wynik tej stacji wyniósł 14 proc.

Na ostatnią lokatę podium awansowała publiczna Jedynka, której udział w rynku wyniósł 7,9 proc., po spadku o 0,1 pkt. proc. To najniższy wynik PR I Polskiego Radia w historii badania Radio Track.

Z kolei na czwarte miejsce spadła Trójka z wynikiem na poziomie 6,7 proc. Udział PR 3 poszedł w dół o 1,4 pkt. proc. Jednocześnie był to zdecydowanie największy spadek w zestawieniu.

W połowie maja br. redaktor naczelny radiowej Trójki Adam Hlebowicz i jego zastępca Szymon Sławiński zostali odwołani przez zarząd Polskiego Radia. Na nowego szefa stacji wybrano Wiktora Świetlika, a jego zastępcą został Wojciech Surmacz.

Jak dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl, Adam Hlebowicz rozpoczął pracę z Instytucie Pamięci Narodowej, obejmując stanowisko zastępcy dyrektora biura edukacji narodowej. Z naszych informacji wynika, że także Szymon Sławiński miał rozpocząć pracę w IPN na stanowisku kierowniczym.

Pierwszą piątkę zamyka z kolei VOX FM, którego udział w badanym okresie wyniósł 4,2 proc. (bez zmian).

Największym wzrostem w zestawieniu, wynoszącym 0,5 pkt. proc., pochwalić się mogło TOK FM, które zajęło 6. pozycję. Wynik tej stacji zwiększył się do 2,3 proc.

Duży wzrost odnotowało również Antyradio, które w zestawieniu było siódme. Jego średni udział zwiększył się o 0,4 pkt. proc. do 1,7 proc.

11. miejsce z wynikiem na poziomie 0,4 pkt. proc. zanotowało Polskie Radio 24. Stacja ta jest nadawana analogowo od początku września ub.r., gdy przejęła ona częstotliwości wykorzystywane wcześniej przez Czwórkę. Dla porównania, Program IV Polskiego Radia w drugim kwartale 2016 roku też miał 0,4 proc. udziału (stacja ta w zestawieniu również była 11.).

Dane o rynku radiowym w ostatnim roku.

Autor: Michał Kurdupski

Więcej informacji: Jedynka, Trójka, TOK FM, Antyradio, radio track

KOMENTARZE (106) DODAJ OPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NA PRACA
Praca Start Tylko u nas