Badania2014-11-06
1

Social media dla nastolatków, porównywarki cenowe dla najstarszych

Brytyjskie nastolatki szukają informacji o produktach w social media, starsi używają do zakupów wielu różnych urządzeń, a najstarsi korzystają z porównywarek cen - wskazują dane Google Consumer Barometer.

Z informacji dostarczonych przez raport Google wynika, że najmłodsza grupa badanych Brytyjczyków - w wieku od 16 do 24 lat - najczęściej poszukuje w internecie wskazówek dotyczących zakupów na portalach społeczościowych. Do sugerowania się podejmowaniem decyzji zakupowych na podstawie opinii zamieszczanych na Facebooku czy Twitterze przyznaje się 8 proc. młodych obywateli Wielkiej Brytanii. W starszych grupach wiekowych odsetek ten wynosi 4 proc. Z kolei 15 proc. najmłodszych Brytyjczyków udostępnia informacje o zakupionych produktach w serwisach społecznościowych.

Google Consumer Barometer podaje, że osoby w wieku 25-34 lat to pokolenie, które często wykorzystuje przed dokonaniem zakupów przeglądarkę internetową - przyznaje się do tego prawie jedna trzecia badanych. W sieci poszukują oni opinii i recenzji po to, by poznać lepsze i gorsze strony poszukiwanych produktów. Odwiedzają także często internetowe serwisy rozmaitych marek i producentów, aby zasięgnąć konkretnych informacji – robi tak 30 proc. respondentów w Wielkiej Brytanii.

Nieco inaczej decyzje o zakupie podejmują Brytyjczycy liczący sobie od 35 do 44 lat. Zazwyczaj korzystają oni z kilku różnych urządzeń do przeglądania sieci - 44 proc. badanych wskazuje jednocześnie laptop, tablet oraz smartfon. Są to też osoby aktywnie kupujące w sieci - przyznaje się do tego 53 proc. internautów w grupie wiekowej 35-44 lata.

Najstarsi internauci w Wielkiej Brytanii (w wieku ponad 55 lat) często korzystają przed dokonaniem zakupów z platform pozwalających na porównanie cen produktów - do poszukiwań takich informacji przyznaje się 68 procent respondentów. Zaawansowani wiekiem użytkownicy internetu chętniej też niż ich młodsi rodacy wykorzystują do połączenia z siecią komputery stacjonarne.

Raporty Google Consumer Barometer są oparte na badaniach przeprowadzonych wśród 150 tys. respondentów w 46 krajach na świecie.

Autor:ps

KOMENTARZE(1)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas