Internet2022-06-07
1

Spada czas użytkowania aplikacji mobilnej Netflix w Polsce

Fot. PixabayFot. Pixabay

Spada średni dzienny czas użytkowania aplikacji mobilnej Netflix w Polsce - wynika z badania agencji Spicy Mobile. Po YouTube to Netflix pozostaje najpopularniejszą aplikacją mobilną w kraju.

Po pierwszym kwartale tego roku Netflix miał o niemal 200 tys. mniej subskrybentów w porównaniu z końcem 2021 roku. Jak na tym tle wygląda rynek polski i pozycja aplikacji mobilnej Netflix?

Odpowiedzi dostarczają dane agencji Spicy Mobile z pasywnego pomiaru aktywności użytkowników na urządzeniach mobilnych z systemem Android. Pod uwagę wzięto zasięg oraz średni dzienny czas na użytkownika w okresie od stycznia 2021 roku do kwietnia 2022 roku.

Netflix na czele streamingu w Polsce

Według danych Spicy Mobile aplikacja Netflix z zasięgiem 24,93 proc.  jest obecnie drugą najpopularniejszą aplikacją streamingową w Polsce (po aplikacji YouTube) i zdecydowanym liderem wśród platform VOD. Do jej pozycji – przynajmniej na smartfonach – nie zbliża się aktualnie żaden z lokalnych graczy i międzynarodowych konkurentów.

W rankingu aplikacji platform VOD według zasięgu daleko za Netflixem są m.in. Player (6,98 proc.), HBO Max (5,54 proc.), Polsat Box Go (4,28 proc.) oraz Canal+ (3,11 proc.). Zasięg aplikacji mobilnej Amazon Prime nieznacznie przekracza 2 proc.. Jeszcze mniejszy udział w rynku na urządzeniach mobilnych odnotowuje obecna od zeszłego roku skandynawska platforma Viaplay - wynosi 0,73 proc.

Choć zasięg aplikacji Netflix rośnie – dla porównania w styczniu 2021 r. wynosił 15,55 proc. – bardziej dokładne analizy pokazują spadek zainteresowania treściami opublikowanymi na platformie. Od stycznia 2021 roku do kwietnia 2022 średni dzienny czas na użytkownika w aplikacji mobilnej Netflix zmalał z 1 godziny i 16 minut o 51 proc. i wynosi obecnie 37 minut.

Netflix i to jeszcze? Rosną Player oraz HBO Max

Aktualnie, jak pokazują dane Spicy Mobile, wśród użytkowników aplikacji mobilnej Netflix największą popularnością cieszą się aplikacje Player oraz HBO Max. O ile pozycja tej pierwszej jest dość stabilna, tak druga, po dużym spadku w IV kwartale 2021, dynamicznie buduje zasięg wśród widowni Netflix - wynika z danych Spicy Mobile.

Autor:jd

KOMENTARZE(1)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas