Prasa2014-06-05
22

Spada sprzedaż dzienników. Najwięcej straciły „Gazeta Polska Codziennie” i „GW”, zyskał tylko „Parkiet”

W kwietniu br. większość dzienników ogólnopolskich zanotowało spadki sprzedaży ogółem, zaś tradycyjnie najwięcej straciły „Gazeta Polska Codziennie” i „Gazeta Wyborcza”. Na plusie kolejny miesiąc z rzędu był „Parkiet”.

Jak wynika z najnowszych danych ZKDP przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl, najpopularniejszym dziennikiem w Polsce niezmiennie pozostaje „Fakt” (Ringier Axel Springer Polska). Jego średnia sprzedaż ogółem w kwietniu 2014 roku wyniosła 336 578 egz., czyli 2,98 proc. mniej niż rok wcześniej.

Drugie miejsce ze sprzedażą ogółem wynoszącą już tylko 176 884 egz. zajęła „Gazeta Wyborcza” (Agora). Jej wynik względem kwietnia ub.r. poszedł w dół o 15,84 proc., co było drugim największym spadkiem w całym rankingu.

Na ostatniej lokacie podium uplasował się „Super Express” (Murator). Jego średni wynik w kwietniu br. zmniejszył się o 5,64 proc. do 150 209 egz.

Czwarta była „Rzeczpospolita” (Gremi Business Communication), której średnia sprzedaż ogółem zmalała w ciągu roku o 9,27 proc.. Dziennik ten sprzedawał się w liczbie 56 253 egz.

Najgorzej pod względem dynamiki kolejny raz wypadła „Gazeta Polska Codziennie” (Forum). Tytuł ten zanotował największy spadek w rankingu, wynoszący 24,4 proc. Średni sprzedażowy wynik „GPC” w kwietniu br. wyniósł 21 123 egz.

Jedynym wzrostem pochwalić się mogła wydawana przez Gremi Business Communication „Gazeta Giełdy Parkiet”, która znalazła się na ostatniej pozycji. Jej średnia sprzedaż ogółem zwiększyła jednak aż o 19,48 proc. i wyniosła 4 636 egz.

- W lutym wprowadziliśmy możliwość przeczytania e-wydania „Parkietu” o godz. 20.00 w dniu poprzedzającym ukazanie się wersji papierowej - mówi Wirtualnemedia.pl Andrzej Stec, redaktor naczelny „Parkietu”. Jego zdaniem, właśnie to spowodowało wzrost sprzedaży e-wydań dziennika (zaliczanej do sprzedaży ogółem). W kwietniu 2013 roku tytuł sprzedawał średnio 561 egz. wydań cyfrowych, a w kwietniu br. już 1518 egz.

- Jesteśmy wszędzie tam, gdzie są inwestorzy, maklerzy, analitycy. Staramy się uatrakcyjnić gazetę, organizujemy konkursy, przyznajemy nagrody - dodaje Andrzej Stec. Zapowiada, że celem wydawcy jest podwojenie sprzedaży „Parkietu”. Ma to być możliwe, bo grupa zainteresowana treściami publikowanymi w dzienniku jest spora. - Biura maklerskie wystawiły w tym roku 250 tys. PIT-ów dla inwestorów giełdowych - mówi naczelny „Parkietu”.

Zobacz tabelę

 

Autor:pp

KOMENTARZE(22)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas