Prasa2013-05-09
10

Spada sprzedaż dzienników w kioskach, liderem „Fakt”

Najpopularniejszym dziennikiem pod względem sprzedaży w kioskach w marcu br. pozostał „Fakt”. Prawie wszystkie gazety zanotowały spadki, a najwięcej straciła „Rzeczpospolita”. Jedynym wzrostem pochwalić się mogła „Gazeta Polska Codziennie”.

Jak wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl, średnia sprzedaż egzemplarzowa wydań drukowanych „Faktu” (Ringier Axel Springer Polska), czyli sprzedaż w samych kioskach i salonikach prasowych tej gazety w marcu 2013 roku wyniosła 351 197 egz. W porównaniu do marca 2012 roku zmniejszyła się ona o 10,44 proc. W tym kanale dystrybucji rozchodziło się aż 98,87 proc. sprzedawanego nakładu tego dziennika.

Drugie miejsce zajął „Super Express” ze średnim wynikiem na poziomie 159 614 egz., notując spadek o 4,61 proc. Z kolei ostatnia pozycja podium należała do „Gazety Wyborczej” (Agora), której sprzedaż egzemplarzowa wydań drukowanych wyniosła 147 222 egz., po spadku o 11,87 proc. W analizowanym okresie sprzedaż kioskowa „Super Expressu” stanowiła 99,45 proc. sprzedaży ogółem tego pisma (największy udział w zestawieniu), z kolei udział „Gazety Wyborczej” w tym kanale dystrybucji wyniósł 67,80 proc.

>>> Tylko „Gazeta Polska Codziennie” ze wzrostem sprzedaży, ostro w dół „Rzeczpospolita”

Piąte miejsce zajęła „Gazeta Polska Codziennie” (Forum). Jej średnia sprzedaż w kioskach w marcu 2013 roku wynosiła 27 668 egz. (jedyny wzrost w zestawieniu wynoszący 5,14 proc.) i stanowiła 97,83 proc. sprzedaży ogółem tego tytułu.

Na kolejnych miejscach znalazły się „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes) oraz „Rzeczpospolita” (Gremi Media). „Dziennik Gazeta Prawna” w analizowanym okresie notował średnią sprzedaż egzemplarzową wydań drukowanych na poziomie 12 438 egz., co stanowiło 24,58 proc. sprzedaży ogółem. W ciągu roku w tym kanale dystrybucji „DGP” zanotowała spadek o 35,45 proc.

Z kolei sprzedaż w kioskach „Rzeczpospolitej” wyniosła już tylko 12 048 egz., co oznacza 19,24 proc. udziału w sprzedaży ogółem. Tytuł ten zanotował największy spadek w rankingu, wynoszący aż 51,54 proc. Dziennik ten jednak pochwalić się może największym udziałem prenumeraty w sprzedaży ogółem - wyniósł on 72,63 proc.

Zobacz tabelę

Autor:mk

KOMENTARZE(10)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas