W okresie od stycznia do listopada 2017 roku wydatki na reklamę w magazynach wzrosły rok do roku o 4,8 proc. W tym okresie mniej zarobiły „Twój Styl” i „Wprost”, z kolei „Viva” i „Życie na gorąco” zwiększyły wpływy z reklam o ponad jedną czwartą.
Wpływy reklamowe magazynów w ciągu pierwszych jedenastu miesięcy 2017 roku wyniosły 3,87 mld zł. Były o 4,8 proc. wyższe w porównaniu z tym samym okresem 2016 roku - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl na podstawie danych Kantar Media (dane cennikowe netto, bez rabatów).
Niezmiennie najchętniej wybieranym przez reklamodawców magazynem pozostaje miesięcznik „Twój Styl”, który w omawianym okresie zarobił na reklamach 243,2 mln zł. Mimo, że przychody tytułu spadły w skali roku o 1,6 proc., utrzymuje on pozycję lidera.
Drugie miejsce na reklamowym podium należy do dwutygodnika „Viva”, którego wpływy z reklam wzrosły w skali roku o 26 proc., z 165,6 do 208,6 mln zł. Trzecią lokatę zajmuje „Tele Tydzień” z przychodami reklamowymi w wysokości 156,2 mln zł, czyli 1,2 proc. wyższymi w porównaniu z tym samym okresem 2016 roku.
Spośród pozostałych tytułów znajdujących się w czołówce magazynów o najwyższych przychodach z reklam najwyższy wzrost zanotował tygodnik „Życie na gorąco”. Reklamodawcy zwiększyli wydatki w nim o 25,2 proc., z 69,7 do 87,3 mln zł.
Dwucyfrowe wzrosty zanotowały też: dwutygodnik „Party” i miesięcznik „Pani”. Wydatki na reklamę w pierwszym wzrosły o 10,7 proc. - do 112 mln zł, a w drugim – o 18,4 proc., do 111,3 mln zł.
„Newsweek Polska” zarobił w okresie styczeń-listopad br. 103,2 mln zł (2,8 proc. więcej w skali roku), „Przyjaciółka” zwiększyła przychody z reklam o 9,2 proc., do 87,1 mln zł, a „Show” - o 2,1 proc., do 79,1 mln zł.
„Wprost” był w omawianym okresie drugim po „Twoim Stylu” magazynem z listy, który miał mniejsze przychody. Rok do roku spadły o 17,7 proc. - z 119 mln zł do 97,9 mln zł.
Prasa | „Do Rzeczy” i „Sieci” najwięcej straciły w listopadzie. Na plusie tylko „Tygodnik Powszechny” i „Gazeta Polska” |