Prasa2010-09-06
7

Spada sprzedaż “Faktu” i "SE”, rośnie “Pulsu Biznesu”

W lipcu 2010 roku ponownie spadła sprzedaż większości dzienników ogólnopolskich - najwięcej stracił "Fakt” a minimalnie zyskała “Rzeczpospolita”. Szczegóły w raporcie portalu Wirtualnemedia.pl.

Liderem sprzedaży dzienników ogólnopolskich pozostaje "Fakt", wydawany przez Axel Springer Polska. Średnie "rozpowszechnianie płatne razem” tej gazety w lipcu 2010 r. wyniosło 434 041 egz., czyli o 7 proc. mniej niż w analogicznym okresie 2009 roku - wynika z najnowszych danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Średnia sprzedaż zajmującej drugie miejsce "Gazety Wyborczej" (Agora) wyniosła 327 944 egz., czyli o 6 proc. mniej niż w lipcu 2009 roku.

Na trzecim miejscu utrzymał się "Super Express" (Murator), który zmniejszył sprzedaż o 7 proc. do 177 933 egz.

Za podium znalazła się "Rzeczpospolita". Tytuł wydawany przez Presspublikę zanotował w czerwcu wynik na poziomie 134 852 egz., co oznacza wzrost o 0,4 proc. wobec analogicznego okresu poprzedniego roku.

"Rzeczpospolita" wyprzedziła piąty "Dziennik Gazetę Prawną" (Infor Biznes), który na rynku zadebiutował 14 września 2009 r. zastępując "Dziennik" i "Gazetę Prawną". Średnia sprzedaż  "DGP" wyniosła 101 126 egz., czyli o prawie 40 tys. egz. więcej niż w lipcu 2009. r  wynosiła sprzedaż “Gazety Prawnej” ("Dziennik" miał wtedy rozpowszechnienie płatne razem na poziomie 81 015 egz.).  

Zobacz tabelę

 
 W lipcu 2010 r. w porównaniu z czerwcem 2010 spadła sprzedaż największych dzienników ogólnopolskich – najwięcej stracił “Futbol News” (spadek o 42 proc.). 

Zobacz tabelę


 
 

Autor:masz

KOMENTARZE(7)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas