Prasa2010-11-05
15

Spada sprzedaż “Gazety Wyborczej” i "Faktu"

We wrześniu 2010 roku ponownie spadła sprzedaż większości dzienników ogólnopolskich - na przeciwnym biegunie “Super Express” i “Rzeczpospolita”. Szczegóły w raporcie portalu Wirtualnemedia.pl.

Liderem sprzedaży dzienników ogólnopolskich pozostaje "Fakt", wydawany przez Axel Springer Polska. Średnie "rozpowszechnianie płatne razem” tej gazety we wrześniu 2010 r. wyniosło 413 477 egz., czyli o 7 proc. mniej niż w analogicznym okresie 2009 roku - wynika z najnowszych danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Średnia sprzedaż zajmującej drugie miejsce "Gazety Wyborczej" (Agora) wyniosła 323 470 egz., czyli o 9 proc. mniej niż we wrześniu 2009 roku.

Na trzecim miejscu utrzymał się "Super Express" (Murator), który zwiększył sprzedaż o 0,3 proc. do 183 424 egz.

Za podium znalazła się "Rzeczpospolita". Tytuł wydawany przez Presspublikę zanotował we wrześniu wynik na poziomie 141 601 egz., co oznacza wzrost o 2 proc. wobec analogicznego okresu poprzedniego roku.

"Rzeczpospolita" wyprzedziła piąty "Dziennik Gazetę Prawną" (Infor Biznes), który na rynku zadebiutował 14 września 2009 r. zastępując "Dziennik" i "Gazetę Prawną". Średnia sprzedaż  "DGP" wyniosła 91 497 egz., czyli o ponad 7 tys. egz. mniej niż we wrześniu 2009. r  wynosiła sprzedaż “Gazety Prawnej”. 

Zobacz tabelę


We wrześniu 2010 r. w porównaniu z sierpniem wzrosła sprzedaż większości dzienników ogólnopolskich - z największych gazet straciły tylko "Fakt" i “Dziennik Gazeta Prawna”.  

Zobacz tabelę



 

Autor:masz

KOMENTARZE(15)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas