W pierwszych sześciu miesiącach br. rozpowszechnianie płatne razem tygodników z programem telewizyjnym spadło średnio o 13,4 proc., a spadki dotknęły wszystkich tytułów. Zdecydowanym liderem sprzedaży wśród tv guide'ów pozostaje “Tele Tydzień”.
Z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez Wirtualnemedia.pl, wynika, że rozpowszechnianie płatne razem tygodnika “Tele Tydzień” (Wydawnictwo Bauer) wyniosło 1 105 039 egz., czyli o 7,5 proc. mniej niż rok wcześniej.
Na drugim miejscu znalazł się magazyn “To & Owo” (Wydawnictwo Bauer) z wynikiem na poziomie 483 551 egz. (spadek o 5,6 proc.). Podium zamyka “Kurier TV” (także Bauer) z rozpowszechnianiem płatne razem wynoszącym 237 972 egz., notując największy spadek w zestawieniu, wynoszący 25,7 proc.
Jednym tytułem w zestawieniu, nie wydawanym przez Bauera, jest tygodnik “Teleprogramy” (Teleprogram), zajmujący ostatnie, siódme miejsce z wynikiem 45 569 egz. (spadek o 7,2 proc.).
Zobacz tabelę
W drugiej połowie ub.r. na rynku wydawniczym pojawiły się też dwutygodniki telewizyjne. W pierwszym półroczu br. najpopularniejszym z nich był “Tele Świat” (Wydawnictwo Bauer), którego rozpowszechnianie płatne razem wyniosło 368 302 egz. Rok wcześniej “Tele Świat” był tygodnikiem i rozchodził się w nakładzie 226 178 egz.
Drugie miejsce zajął dwutygodnik “TV 14” (Wydawnictwo Bauer) z wynikiem 235 855 egz., który rok temu się nie ukazywał. Trzeci był wydawany przez Press-Media magazyn “Ekran TV”. Jego rozpowszechnianie płatne razem wyniosło 77 601 egz. W I półroczu 2009 roku “Ekran TV” wydawany był co tydzień, a jego wynik sprzedażowy wynosił 55 372 egz.
Zobacz tabelę* - dane dotyczą tygodnika.