W II kwartale br. na pozycji lidera słuchalności wśród sieci radiowych w Polsce znalazła się Eska. Największy wzrost w zestawieniu zanotowało Radio ZET Chilli, zaś najwięcej straciło Radio Plus - raport Wirtualnemedia.pl.
W okresie od kwietnia do czerwca 2015 roku udział w rynku sieci radiowej Radio Eska wśród słuchaczy w wieku od 15 do 75 lat wyniósł 7,2 proc., czyli o 6,49 proc. mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej - wynika z danych Radio Track Millward Brown przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl.
Na drugim miejscu uplasowało się Audytorium 17, skupiające 17 rozgłośni radia publicznego z udziałem wynoszącym 5 proc., po spadku o 1,96 proc.
Ostatnią lokatę podium zajęły Złote Przeboje (3,3 proc. udziału; w dół o 13,16 proc.).
Tuż za podium znalazło się RMF MAXX. Stacja ta odnotowała stratę słuchalności w II kwartale br. o 6,06 proc. do 3,1 proc.
Pierwszą piątkę zestawienia zamyka Radio Plus, które zanotowało największy spadek w zestawieniu, wynoszący 23,81 proc. do 1,6 proc.
Natomiast największy wzrost, wynoszący 200 proc. do 0,3 proc., odnotowało Radio ZET Chilli, które w rankingu zajęło dziewiątą lokatę - ostatnią. Rok wcześniej na tych częstotliwościach nadawało Antyradio, które od połowy lutego br. przejęło kilkanaście nadajników Radia ZET Chilli (więcej na ten temat).
Zobacz tabelę
Dane o rynku sieci radiowych w ostatnim roku.
Zobacz tabelę