Telewizja2013-03-04
14

Spadły udziały głównych stacji telewizyjnych, TVP1 liderem

W lutym 2013 roku wszystkie główne stacje telewizyjne zanotowały spadki oglądalności. Najwięcej straciła TVP1, której jednak udało się obronić pozycję lidera rynku. Z kolei w grupie komercyjnej pierwsze miejsce zajął Polsat.

Jak wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl, w lutym 2013 roku pierwsze miejsce wśród najpopularniejszych stacji zajęła TVP1. Względem lutego 2012 roku jej udział spadł jednak najbardziej w zestawieniu, bowiem o aż 2,63 pkt. proc. i wyniósł 13,92 proc.

Z trzeciego na drugie miejsce awansowała TVN, której udział jednak zmniejszył się o 0,83 pkt. proc. do 12,98 proc. Stacja ta jednak w ostatni tygodniu lutego br. wprowadziła na antenę całą premierową ramówkę w prime-time, co nie miało miejsca rok temu (pozostałe stacje pokazały tylko wybrane wieczorne premiery). Z drugiej pozycji na ostatnie miejsce podium spadł Polsat, którego wynik zmalał o 1,86 pkt. proc. do 12,93 proc. Na czwartej lokacie ulokowała się TVP2 po spadku udziału o 1,80 proc. do poziomu 11,26 proc.

Za to wysokim wzrostem pochwalić się może zajmująca piąte miejsce w zestawieniu TVN7. Średni udział tej stacji w analizowanym okresie zwiększył się bowiem o 1,45 pkt. proc. do poziomu 3,46 proc.

Zobacz tabelę


W grupie komercyjnej 16-49 na pozycji lidera utrzymał się Polsat
, którego udział w lutym br. zmalał o 2,36 pkt. proc. do poziomu 14,47 proc. Drugie miejsce zajęła TVN (14,14 proc. udziału, spadek o 0,27 pkt. proc.). Ostatnie miejsce podium należało do TVP1 (10,57 proc., - 2,59 pkt. proc.). Z kolei na czwartej lokacie uplasowała się TVP2 (9,61 proc., - o 1,45 pkt. proc.).

Zobacz tabelę


Z kolei wśród widzów w wieku 16-49 lat zamieszkałych w miastach pozycja lidera należała do TVN z wynikiem na poziomie 15,28 proc., po spadku o 0,78 pkt. proc. Drugie miejsce przypadło Polsatowi (13,32 proc. udziału, spadek o 1,71 pkt. proc.). Z kolei na ostatniej lokacie podium uplasowała się TVP1 (9,14 proc., - 1,84 pkt. proc.).

Zobacz tabelę


W lutym 2013 roku największą widownię zgromadził nadany w TVP2 serial „M jak miłość”, którego odcinek wyemitowany 25 lutego br. obejrzało aż 7,34 mln widzów  Na drugim miejscu znalazła się „Anna German” z widownią wynoszącą 6,36 mln oglądających.

W zestawieniu dwudziestu najchętniej oglądanych programów aż 13 pozycji zajęły pozycje wyemitowane przez TVP1. Cztery lokaty należały do programów TVP2, dwie - do TVN, zaś jedna - do Polsatu. 

Zobacz tabelę

Autor:mk

KOMENTARZE(14)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas