Reklama2015-10-26
2

Sponsoring telewizyjny: „Dzień dobry TVN” i „Pierwsza miłość” z największymi wpływami, Cinkciarz.pl liderem reklamodawców

fot. Shutterstock.comfot. Shutterstock.com

„Dzień dobry TVN” to program, który jesienią br. zarobił jak dotąd najwięcej na sponsoringu. Z kolei firmą, która najwięcej zainwestowała w tę formę reklamową, jest Cinkciarz.pl.

Z raportu przygotowanego dla Wirtualnemedia.pl przez Nielsen Audience Measurement wynika, że w okresie od 1 września do 15 października br. programem telewizyjnym, który miał największe wpływy ze sponsoringu był emitowany w TVN program śniadaniowy „Dzień dobry TVN”. Stacja na emisji plansz sponsorskich przy tej produkcji zarobiła blisko 9,5 mln zł (dane cennikowe, bez rabatów).

Niewiele mniejsze wpływy ze sponsoringu - 9,1 mln zł - miał w omawianym okresie serial Polsatu „Pierwsza miłość”.

W czołówce programów, które na tej formie promocji zarobiły najwięcej znalazły się także: nadawana po głównym wydaniu „Wydarzeń” w Polsacie pogoda (6,7 mln zł), Polsatowski serial „Świat według Kiepskich” (6,7 mln zł) oraz prognoza pogody w TVP1 (6,7 mln zł).

Zobacz tabelę

Wśród reklamodawców od początku września do połowy października najwięcej na sponsoring w telewizji przeznaczył Cinkciarz.pl, o którym ostatnio głośno było w związku z nawiązaniem współpracy z klubem koszykarskim Chicago Bulls, do zakomunikowania czego zaangażowano byłych prezydentów Lecha Wałęsę i Bronisława Komorowskiego. Ta firma na sponsoring telewizyjny przeznaczyła blisko 21 mln zł. To niemal tyle samo, co cztery inne firmy z tej czołówki łącznie.

Firma Regina, producent m.in. ręczników papierowych, na billboardy sponsorskie wydała 5,6 mln zł, Bank Zachodni WBK - 5 mln zł, marka Plus (należąca do Polkomtela) - 4,9 mln zł, a Mokate - 4,4 mln zł.

Zobacz tabelę

Autor:bg

KOMENTARZE(2)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas