Prasa2018-09-05
1

Spadła sprzeda dwutygodników poradnikowych w I półroczu, „Przyjaciółka” najchętniej kupowana

Wszystkie dwutygodniki poradnikowe dla kobiet w pierwszym półroczu br. zanotowały spadki sprzedaży, a najwięcej straciła „Tina”. Pozycję najchętniej kupowanego tytułu zajęła „Przyjaciółka”, która utrzymała - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.

Średnia sprzedaż ogółem „Przyjaciółki” (Edipresse Polska) w pierwszym półroczu 2018 roku wyniosła 147 883 egz. i w porównaniu do analogicznego okresu 2017 roku zmalała o 19,58 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Wiceliderem była „Tina” (Wydawnictwo Bauer), której średni wynik w analizowanym okresie zmniejszył się najbardziej w zestawieniu - o 19,89 proc. do 130 582 egz.

Oczko niżej uplasował się dwutygodnik „Naj” (Wydawnictwo Bauer). Średnia sprzedaż ogółem tego pisma wyniosła 85 176 egz., po spadku o 13,29 proc.

Czwartą lokatę zajęła „Pani Domu” (Edipresse Polska). W badanym okresie ten dwutygodnik sprzedawał się średnio w liczbie 54 812 egz., notując stratę wynoszącą 19,09 proc.

W czerwcu 2018 roku średnia sprzedaż ogółem lidera, czyli „Przyjaciółki”, wyniosła 137 554 egz., po spadku o 15,59 proc. Na drugiej pozycji znalazła się „Tina” (104 135 egz., w dół o 21,01 proc. - najbardziej w zestawieniu), a podium uzupełnia „Naj” (68 617 egz., - 14,03 proc.).

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.

Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

Nakład jednorazowy to liczba wydrukowanych egzemplarzy danego wydania opatrzonego tą samą datą wydawniczą oraz tym samym numerem, nie zawiera rozpowszechnionych przez wydawcę e-wydań. Średni nakład jednorazowy oblicza się dodając nakłady wszystkich wydań w danym okresie i dzieląc otrzymaną sumę przez liczbę wydań w danym okresie.

Autor:Michał Kurdupski

KOMENTARZE(1)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas