Prasa2020-09-14
4

Wszystkie dzienniki regionalne i lokalne ze spadkami w lipcu, „Gazeta Krakowska” najbardziej w dół

W lipcu br. liderem średniego rozpowszechniania płatnego razem wśród codziennych gazet regionalnych i lokalnych była „Gazeta Pomorska”. Wszystkie tytuły odnotowały spadki sprzedaży, a najwięcej straciła „Gazeta Krakowska” - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.

Średnie rozpowszechnianie płatne razem „Gazety Pomorskiej” (Polska Press Grupa) w lipcu 2020 roku wyniosło 21 222 egz., czyli o 11,25 proc. mniej, niż w analogicznym okresie rok wcześniej - pokazują dane Polskich Badań Czytelnictwa „Audyt ZKDP”, opracowane przez portal Wirtualnemedia.pl.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę

Drugą lokatę zajął „Dziennik Zachodni” (Polska Press Grupa), którego średni wynik w analizowanym okresie zmniejszył się o 8,81 proc. do 16 067 egz.

Podium uzupełnia „Głos Wielkopolski” (Polska Press Grupa). Średnie rozpowszechnianie płatne razem tytułu w lipcu 2020 roku wyniosło 14 634 egz., po spadku o 13,52 proc.

W czołowej piątce znalazły się jeszcze również wydawanie przez Polska Press Grupę tytuły „Express Ilustrowany” (10 584 egz.; - 16,48 proc.) i „Głos - Dziennik Pomorza” (9 934 egz.; - 20,84 proc.).

Dalej uplasowały się kolejno: „Dziennik Bałtycki” (9 906 egz.; - 14,65 proc.), „Gazeta Lubuska” (9 351 egz.; - 16,40 proc.), „Dziennik Łódzki” (9 179 egz.; - 16 proc.), „Echo Dnia” (8 498 egz.; - 14,04 proc.), „Gazeta Codzienna Nowiny” (7 858 egz.; - 11,19 proc.), „Dziennik Polski” (7 785 egz.; - 19,60 proc.), „Gazeta Krakowska” (7 536 egz.; - 21,91 proc. - największy spadek w zestawieniu), „Gazeta Wrocławska” (7 014 egz.; - 14,86 proc.), „Nowa Trybuna Opolska” (6 737 egz.; - 13,18 proc.), „Nowości - Dziennik Toruński” (5 982 egz.; - 14,33 proc.), „Gazeta Olsztyńska / Dziennik Elbląski” (5 121 egz.; - 21,64 proc.), „Kurier Szczeciński” (5 045 egz.; - 20,09 proc.), „Express Bydgoski” (4 979 egz.; - 16,32 proc.), „Super Nowości” (3 712 egz.; - 14,35 proc.), „Dziennik Wschodni” (3 140 egz.; - 11,12 proc.), „Gazeta Współczesna” (2 693 egz.; - 16,11 proc.), „Kurier Poranny” (2 627 egz.; - 16,60 proc.), „Kurier Lubelski” (2 212 egz.; - 7,83 proc.) oraz „Polska Metropolia Warszawska” (1 959 egz.; - 12,70 proc.).

Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

Nakład jednorazowy to liczba wydrukowanych egzemplarzy danego wydania opatrzonego tą samą datą wydawniczą oraz tym samym numerem, nie zawiera rozpowszechnionych przez wydawcę e-wydań. Średni nakład jednorazowy oblicza się dodając nakłady wszystkich wydań w danym okresie i dzieląc otrzymaną sumę przez liczbę wydań w danym okresie.

Autor:Michał Kurdupski

KOMENTARZE(4)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas