Prasa2020-01-09
5

Wszystkie dzienniki regionalne i lokalne ze spadkami, „Polska Metropolia Warszawska” najbardziej w dół

W listopadzie ub.r. liderem średniej sprzedaży ogółem wśród codziennych gazet regionalnych i lokalnych była „Gazeta Pomorska”. Wszystkie tytuły odnotowały spadki sprzedaży, a najwięcej straciła „Polska Metropolia Warszawska” - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.

Średnia sprzedaż ogółem „Gazety Pomorskiej” (Polska Press Grupa) w listopadzie 2019 roku wyniosła 25 252 egz., czyli o 10,16 proc. mniej, niż w analogicznym okresie rok wcześniej - pokazują dane Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowane przez portal Wirtualnemedia.pl.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę

Drugą lokatę zajął „Dziennik Zachodni” (Polska Press Grupa), którego średni wynik sprzedażowy w analizowanym okresie zmniejszył się o 26,10 proc. do 19 126 egz.

Podium uzupełnia „Głos Wielkopolski” (Polska Press Grupa). Średnia sprzedaż ogółem tego tytułu w listopadzie 2019 roku wyniosła 18 251 egz., po spadku o 15,17 proc.

Ostatnia była „Polska Metropolia Warszawska” (Polska Press Grupa), której średni wynik zmniejszył się o 34,69 proc. do 2 583 egz. Jednocześnie była to największa strata w zestawieniu.

W listopadzie ub.r. w porównaniu do października ub.r. znaczna część  dzienników zanotowała wzrosty średniej sprzedaży ogółem, a najwięcej - 9,33 proc. - zyskał tytuł „Kurier Lubelski” (Polska Press Grupa).

Z kolei najwięcej stracił „Gazeta Olsztyńska / Dziennik Elbląski” (Grupa WM) - było to 7,28 proc.

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.

Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

Nakład jednorazowy to liczba wydrukowanych egzemplarzy danego wydania opatrzonego tą samą datą wydawniczą oraz tym samym numerem, nie zawiera rozpowszechnionych przez wydawcę e-wydań. Średni nakład jednorazowy oblicza się dodając nakłady wszystkich wydań w danym okresie i dzieląc otrzymaną sumę przez liczbę wydań w danym okresie.

Autor:Michał Kurdupski

KOMENTARZE(5)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas