Prasa 2016-03-05
7

Sprzedaż kioskowa „Rzeczpospolitej” wzrosła o 40 proc. dzięki dodatkom. „Dziennik Gazeta Prawna” najbardziej w dół

W styczniu br. większość dzienników pod względem średniej sprzedaży w kioskach zanotowało spadki, a najwięcej stracił „Dziennik Gazeta Prawna”. Zyskały tylko „Rzeczpospolita” i „Gazeta Polska Codziennie”, a zdecydowanym liderem zestawienia pozostał „Fakt”.

Z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl wynika, że w samych kioskach i salonikach prasowych w styczniu 2016 roku „Fakt” (Ringier Axel Springer Polska) sprzedawał się średnio w liczbie 311 628 egz. W porównaniu do stycznia 2015 roku średnia sprzedaż egzemplarzowa tego dziennika zmniejszyła się o 3,04 proc. W tym kanale dystrybucji rozchodziło się 98,96 proc. sprzedawanych egzemplarzy „Faktu”.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Drugi był „Super Express” (ZPR Media) ze średnim wynikiem na poziomie 151 210 egz., notując spadek o 3,50 proc. Sprzedaż kioskowa tej gazety stanowiła 99,48 proc. sprzedaży ogółem „SE”, co było najwyższym wynikiem w zestawieniu.

Zaś ostatnia pozycja podium należała do „Gazety Wyborczej” (Agora), której średnia sprzedaż egzemplarzowa wydań drukowanych zmalała w ciągu roku o 7,84 proc. i wyniosła 107 303 egz. Udział sprzedaży kioskowej „GW” w sprzedaży ogółem wyniósł 69,71 proc.

Największym wzrostem średniej sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych pochwalić się mogła „Rzeczpospolita” (Gremi Business Communication), której średni wynik poszedł do góry aż o 40,49 proc. do 12 654 egz. Tytuł ten zajął miejsce siódme.

Wpływy na tak duży wzrost sprzedaży tego dziennika miał fakt, że „Rzeczpospolita” w pierwszej połowie stycznia br. do części nakładu przez kilka dni dołączała dodatki takie jak płyta CD „Rozliczenia Roczne 2015” i książki „Kodeks Pracy 2016”, „Kodeks Drogowy 2016”  czy „Podatki 2016”. Np. wydanie „Rzeczpospolitej” z 5 stycznia br. z „Kodeksem Pracy” w kioskach sprzedało się w liczbie 43 618 egz.

Z piątej na szóstą lokatę spadł „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes), który odnotował największą stratę w zestawieniu. Jego wynik zmalał bowiem o 19,94 proc. do 19 208 egz.

Zobacz tabelę

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Sprzedaż egzemplarzowa wydań drukowanych to sprzedaż tytułu prasowego w kioskach i salonikach prasowych i innych punktach, gdzie można nabyć prasę.

Autor: Michał Kurdupski

KOMENTARZE (7) DODAJ OPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NA PRACA
Praca Start Tylko u nas