Prasa2018-12-07
4

„Twój Styl” najchętniej kupowany w tym roku, ale sprzedaż we wrześniu spadła do 140 tys. egz. Tylko „Zwierciadło” na plusie

W pierwszych trzech kwartałach br. na pozycji lidera sprzedaży ogółem wśród miesięczników luksusowych i shoppingowych uplasował się „Twój Styl”. Większość tytułów odnotowało spadki, a najwięcej stracił „Shape”. Zyskało tylko „Zwierciadło” - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.

Sprzedaż ogółem miesięcznika „Twój Styl” (Wydawnictwo Bauer) w pierwszych trzech kwartałach 2018 roku wyniosła 152 100 egz. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl. W porównaniu do pierwszych trzech kwartałów 2017 roku pismo to zanotowało stratę wynoszącą 13,11 proc.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Na drugą pozycję - z trzeciej - awansował magazyn „Zwierciadło” (Wydawnictwo Zwierciadło). Jego średnia sprzedaż ogółem w pierwszych trzech kwartałach br. uplasowała się na poziomie 72 546 egz., po wzroście o 4,90 proc. - jedynym w zestawieniu.

Z kolei z drugiej na trzecią lokatę spadło „Avanti” (Agora), którego średnia sprzedaż ogółem w analizowanym okresie wyniosła 66 710 egz., po spadku o 16,47 proc.

Największą stratę, wynoszącą 39,13 proc., zanotował „Shape” (Marquard Media Polska). Jego średni wynik wyniósł 13 329 egz. W zestawieniu magazyn ten był ostatni.

We wrześniu 2018 roku średnia sprzedaż ogółem lidera, czyli „Twojego Stylu”, wyniosła 138 448 egz., po spadku względem września ub.r. o 28,18 proc. Na drugiej pozycji znalazło się „Avanti” (101 149 egz., w dół o 11,64 proc.). Podium uzupełnia „Zwierciadło” (79 411 egz., + 0,27 proc.), które przed rokiem było piąte.

Największym wzrostem, wynoszącym 1,98 proc. do 38 087 egz., pochwalić się mógł tutaj „Glamour” (Grupa Burda). Również i tutaj najwięcej stracił „Shape” - było to 53,67 proc. do 12 447 egz.

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.

Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

Nakład jednorazowy to liczba wydrukowanych egzemplarzy danego wydania opatrzonego tą samą datą wydawniczą oraz tym samym numerem, nie zawiera rozpowszechnionych przez wydawcę e-wydań. Średni nakład jednorazowy oblicza się dodając nakłady wszystkich wydań w danym okresie i dzieląc otrzymaną sumę przez liczbę wydań w danym okresie.

Autor:Michał Kurdupski

KOMENTARZE(4)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas