Prasa2018-03-07
8

„Twój Styl” najchętniej kupowany w 2017 roku. „Shape” i „Zwierciadło” na plusie

W 2017 roku na pozycji lidera sprzedaży ogółem wśród miesięczników luksusowych i shoppingowych uplasował się „Twój Styl”. Większość tytułów odnotowało spadki, a najwięcej straciła „Grazia”. Zyskały tylko „Shape” i „Zwierciadło” - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.

Sprzedaż ogółem miesięcznika „Twój Styl” (Wydawnictwo Bauer) w 2017 roku wyniosła 180 204 egz. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl. W porównaniu 2016 roku pismo to zanotowało stratę wynoszącą 8,65 proc.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Wiceliderem było „Avanti” (Agora), którego średnia sprzedaż ogółem w analizowanym okresie wyniosła 77 279 egz., po spadku o 11,17 proc.

Na trzecią pozycję - z piątej - awansował magazyn „Zwierciadło” (Wydawnictwo Zwierciadło). Jego średnia sprzedaż ogółem w ub.r. uplasowała się na poziomie 71 690 egz., po wzroście o 11,55 proc. - drugim największym w zestawieniu.

Ostatni był „Shape” (Marquard Media Polska), który z kolei pochwalić się mógł największym wzrostem w zestawieniu - o 16,38 proc. do 19 215 egz.

Największy spadek, wynoszący 31,81 proc., zanotowała „Grazia” (Wydawnictwo Bauer). Jej średni wynik wyniósł 41 170 egz. W zestawieniu spadła on z 9. lokaty na 11.

W grudniu 2017 roku średnia sprzedaż ogółem lidera, czyli „Twojego Stylu”, wyniosła 151 408 egz., po spadku o 26,94 proc. Na drugiej pozycji znalazło się „Zwierciadło” (74 861 egz., do góry o 28,23 proc. - największy wzrost w zestawieniu), które przed rokiem było czwarte. Podium uzupełnia „Pani” (Wydawnictwo Bauer; 58 675 egz., w dół o 7,68 proc.).

Z kolei w tym ujęciu najwięcej stracił magazyn „Glamour” (Grupa Burda) - było to 58,83 proc. do 22 351 egz.

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.

Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

Nakład jednorazowy to liczba wydrukowanych egzemplarzy danego wydania opatrzonego tą samą datą wydawniczą oraz tym samym numerem, nie zawiera rozpowszechnionych przez wydawcę e-wydań. Średni nakład jednorazowy oblicza się dodając nakłady wszystkich wydań w danym okresie i dzieląc otrzymaną sumę przez liczbę wydań w danym okresie.

Autor:Michał Kurdupski

KOMENTARZE(8)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas