Sprzedaż nowych samochodów w Polsce spadła w kwietniu o 13,74% m/m i o 11,90% w ujęciu rocznym do 25.315 sztuk (wobec spadku o 5,66% r/r w marcu), wynika z danych firmy Samar, zajmującej się monitoringiem rynku samochodowego.
W okresie styczeń-kwiecień br. sprzedaż nowych aut spadła o 10,52% do 104.429 sztuk. W całym 2009 roku sprzedaż wzrosła o 3,0% do 320.010 aut.
Samar zaznacza, że sprzedaż przed rokiem była sztucznie zwiększona przez zakupy obcokrajowców ze względu na niemiecki program dopłat oraz rekordowo słabego złotego oraz z powodu sezonowego spadku popytu w okresie Świąt Wielkanocnych i późniejszej żałoby narodowej w pierwszej połowie kwietnia.
"Biorąc jednak pod uwagę fakt, że w marcu raportowana sprzedaż praktycznie pokryła się z liczbą zarejestrowanych samochodów, możemy spodziewać się podobnego rezultatu w kwietniu. Po stronie rejestracji powinniśmy zobaczyć wzrost o ok. 5 tys. nowych aut r/r, co trzeba uznać za niezły wynik" - czytamy w raporcie.
Poniżej ranking marek wg tegorocznej sprzedaży nowych samochodów.