Sprzedaż nowych samochodów w Polsce wzrosła w marcu o 20,28% m/m, ale spadła o 5,66% w ujęciu rocznym do 29.346 sztuk (wobec spadku o 19,21% r/r w lutym), wynika z danych firmy Samar, zajmującej się monitoringiem rynku samochodowego.
W okresie styczeń-marzec br. sprzedaż nowych aut wzrosła o 0,06% do 79.114 sztuk. W całym 2009 roku sprzedaż wzrosła o 3,0% do 320.010 aut.
Samar zaznacza, że sprzedaż przed rokiem była sztucznie zwiększona przez zakupy obcokrajowców ze względu na niemiecki program dopłat oraz rekordowo słabego złotego.
"Biorąc pod uwagę fakt, że w marcu 2009 różnica między raportowaną sprzedażą a rejestracjami wyniosła ponad 9 tys. aut, uzyskany w marcu tego roku rezultat sprzedaży można uznać za niezły" - czytamy w raporcie.
Poniżej ranking marek wg tegorocznej sprzedaży nowych samochodów.