Prasa2020-02-19
4

„Tele Tydzień” i „Tele Świat” na czele sprzedaży w 2019 roku, wszystkie tytuły na minusie

Liderem średniej sprzedaży ogółem wśród tygodników telewizyjnych w 2019 roku był „Tele Tydzień”. Z kolei na czele dwutygodników znalazł się „Tele Świat” - dane ZKDP pism telewizyjnych w raporcie Wiertualnemedia.pl.

Średnia sprzedaż ogółem „Tele Tygodnia” (Wydawnictwo Bauer) w 2019 roku uplasowała się na poziomie 635 784 egz., co oznacza spadek względem poprzedniego roku o 6,72 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę

Drugą lokatę zajął inny tygodnik Wydawnictwa Bauer - „To & Owo”, którego średnia sprzedaż ogółem w analizowanym okresie zmniejszyła się o 7,48 proc. do 249 602 egz.

Podium zamyka „Kurier TV” (Wydawnictwo Bauer). Jego średni wynik w ub.r. wyniósł 107 561 egz., po spadku o 10,51 proc.

Na ostatnim (czwartym) miejscu sklasyfikowany został magazyn „Program TV” (Oficyna Wydawnicza „Press - Media”). Średnia sprzedaż ogółem tego pisma zmniejszyła się o 11,39 proc. i wyniosła 60 835 egz. Jednocześnie był to największy spadek w zestawieniu wszystkich pism telewizyjnych.

Średnia sprzedaż ogółem liderującego dwutygodnika, czyli magazynu „Tele Świat” (Wydawnictwo Bauer) w 2019 roku wyniosła 267 194 egz. Była o 8,03 proc. mniejsza, niż w 2018 roku.

Drugie miejsce zajął także wydawany przez Bauera dwutygodnik „TV 14”. W badanym okresie osiągnął on średni wynik na poziomie 176 448 egz., po spadku o 5,41 proc.

Podium uzupełnia „Telemax” (Wydawnictwo Bauer). Jego średni wynik wyniósł 130 198 egz., po spadku w porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej o 6,18 proc.

W grudniu ub.r. liderem średniej sprzedaży ogółem wśród tygodników telewizyjnych również był „Tele Tydzień”, którego wynik względem grudnia 2018 roku zmniejszył się o 3,86 proc. do poziomu 666 153 egz.

Drugie miejsce zajął magazyn „To & Owo” (255 148 egz.; w dół o 6,30 proc.), a trzecie - „Kurier TV” (105 874 egz., - 7,22 proc.).

Wśród dwutygodników telewizyjnych liderem średniej sprzedaży ogółem również w tym ujęciu był „Tele Świat”, którego wynik względem grudnia 2018 roku zmniejszył się o 9,44 proc. do poziomu 296 398 egz.

Drugi był magazyn „TV14” (196 441 egz.; spadek o 1,92 proc.), a na podium znalazł się jeszcze „Tele Max” (142 690 egz., - 4,98 proc.).

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.

Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

Nakład jednorazowy to liczba wydrukowanych egzemplarzy danego wydania opatrzonego tą samą datą wydawniczą oraz tym samym numerem, nie zawiera rozpowszechnionych przez wydawcę e-wydań. Średni nakład jednorazowy oblicza się dodając nakłady wszystkich wydań w danym okresie i dzieląc otrzymaną sumę przez liczbę wydań w danym okresie.

Autor:Michał Kurdupski

KOMENTARZE(4)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas