Prasa2018-06-01
3

„Tele Tydzień” i „Tele Świat” liderami w lutym, „Kurier TV” najbardziej w dół

Liderem średniej sprzedaży ogółem wśród tygodników telewizyjnych w lutym 2018 roku był „Tele Tydzień”. Z kolei na czele dwutygodników znalazł się „Tele Świat” - dane ZKDP pism telewizyjnych w raporcie Wirtualnemedia.pl.

Średnia sprzedaż ogółem „Tele Tygodnia” (Wydawnictwo Bauer) w lutym 2018 roku uplasowała się na poziomie 726 920 egz., co oznacza spadek względem analogicznego miesiąca poprzedniego roku o 3,62 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Drugą lokatę zajął inny tygodnik Wydawnictwa Bauer - „To & Owo”, którego średnia sprzedaż ogółem w analizowanym okresie zmniejszyła się o 6,55 proc. i ustabilizowała się na poziomie 286 202 egz.

Podium zamyka „Kurier TV” (Wydawnictwo Bauer). Jego średni wynik w lutym br. wyniósł 130 892 egz., po spadku o 12,74 proc. - największym w zestawieniu tygodników i dwutygodników telewizyjnych.

Na ostatnim (czwartym) miejscu sklasyfikowany został magazyn „Program TV” (Oficyna Wydawnicza „Press - Media”). Średnia sprzedaż ogółem tego pisma zmniejszyła się o 9,41 proc. i wyniosła 72 595 egz.

Średnia sprzedaż ogółem liderującego dwutygodnika, czyli magazynu „Tele Świat” (Wydawnictwo Bauer) w lutym br. wyniosła 309 208 egz. Była ona o 6,13 proc. mniejsza, niż w takim samym okresie 2017 roku.

Drugie miejsce zajął także wydawany przez Bauera dwutygodnik „TV 14”. W badanym okresie osiągnął on średni wynik na poziomie 202 060 egz., po wzroście o 0,50 proc. - jedynym wśród wszystkich pism.

Podium uzupełnia „Telemax” (Wydawnictwo Bauer). Jego średni wynik wyniósł 143 094 egz., po spadku w porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej o 0,12 proc.

Względem poprzedniego miesiąca największym wzrostem wśród pism telewizyjnych pochwalić się mógł dwutygodnik „TV 14 - było to 1,81 proc.

Największy spadek, wynoszący 1,29 proc., odnotował magazyn „Super TV” (Wydawnictwo Bauer).

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.

Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

Nakład jednorazowy to liczba wydrukowanych egzemplarzy danego wydania opatrzonego tą samą datą wydawniczą oraz tym samym numerem, nie zawiera rozpowszechnionych przez wydawcę e-wydań. Średni nakład jednorazowy oblicza się dodając nakłady wszystkich wydań w danym okresie i dzieląc otrzymaną sumę przez liczbę wydań w danym okresie.

Autor:Michał Kurdupski

KOMENTARZE(3)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas