Prasa2019-02-20
4

„Świat Wiedzy” liderem wśród pism popularnonaukowych, a „W Sieci Historii” - historycznych

W listopadzie ub.r. liderem sprzedaży ogółem w segmencie miesięczników popularnonaukowych był „Świat Wiedzy”. Z kolei wśród tytułów historycznych pierwsze miejsce zajął magazyn „W Sieci Historii” - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.

Sprzedaż ogółem popularnonaukowego miesięcznika „Świat Wiedzy” (Wydawnictwo Bauer) w listopadzie 2018 roku wyniosła 71 115 egz. W porównaniu do analogicznego okresu 2017 roku była ona niższa o 14,83 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Drugą pozycję zajął wydawany przez Grupę Burda miesięcznik „Focus”. Jego wynik sprzedażowy zmniejszył się o 27,13 proc. do 30 291 egz.

Wśród miesięczników o tematyce historycznej w analizowanym okresie pozycję lidera zajął magazyn „W Sieci Historii” (Fratria). Jego sprzedaż ogółem w listopadzie ub.r. wyniosła 12 983 egz., po spadku o 15,69 proc.

Drugą pozycję zajął magazyn „Uważam Rze Historia” (Gremi Media), którego wynik sprzedażowy wyniósł 8 482 egz., po spadku o 28,49 proc. - największy w zestawieniu.

W listopadzie ub.r. w porównaniu do października ub.r. największy wzrost wśród miesięczników popularnonaukowych i historycznych zanotowało „W Sieci Historii” - było to 21,16 proc.

Z kolei największy spadek, wynoszący 6,67 proc., odnotował tutaj „Focus”.

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.

Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

Nakład jednorazowy to liczba wydrukowanych egzemplarzy danego wydania opatrzonego tą samą datą wydawniczą oraz tym samym numerem, nie zawiera rozpowszechnionych przez wydawcę e-wydań. Średni nakład jednorazowy oblicza się dodając nakłady wszystkich wydań w danym okresie i dzieląc otrzymaną sumę przez liczbę wydań w danym okresie.

Autor:Michał Kurdupski

KOMENTARZE(4)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas