Prasa2022-05-30
10

„Polityka” liderem tygodników opinii. „Newsweek Polska” na trzecim miejscu

Liderem sprzedaży wydania wśród tygodników opinii w pierwszym kwartale br. była „Polityka”, a na podium znalazły się jeszcze „Gość Niedzielny” i „Newsweek Polska” - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.

W pierwszym kwartale 2022 roku liderem średniej sprzedaży wydania w segmencie tygodników opinii była „Polityka” (Polityka). Jej wynik wyniósł 91 844 egz. - wynika z danych Polskich Badań Czytelnictwa „Audyt PBC”, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę

Drugi był „Gość Niedzielny” (Instytut Gość Media). Jego średnia sprzedaż wydania wyniosła 82 474 egz.. Katolicki tygodnik w znacznym stopniu dystrybuowany jest podczas mszy świętych.

Podium uzupełnia „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska) ze sprzedażą wydania na poziomie 65 885 egz. W zeszłym tygodniu szefem tygodnika przestał był Tomasz Lis, który tę funkcję piastował od kwietnia 2012 roku. Obowiązki redaktora naczelnego „Newsweek Polska” przejął Dariusz Ćwiklak, dotychczasowy wicenaczelny tygodnika.

Dalej uplasowały się: „Sieci” (31 081 egz.), „Tygodnik do Rzeczy” (31 656 egz.), „Tygodnik Powszechny” (23 314 egz.), „Gazeta Polska” (19 831 egz.) oraz „Przegląd” (13 052 egz.;).

Wynik tytułu z przedrukami „Tygodnik Angora” wyniósł 173 461 egz.

Średnia sprzedaż wydania wszystkich - monitorowanych przez PBC „Audyt PBC” - codziennych gazet w pierwszym kwartale br. wyniosła 755 433 egz. (dane wraz z „Tygodnikiem Angora”).

Koniec miesięcznych danych o sprzedaży prasy

Polskie Badania Czytelnictwa opracowały z wydawcami nowy regulamin rozpowszechniania prasy, który wszedł w życie wraz z początkiem 2022 roku. Zmienił się również sposób raportowania rozpowszechniania prasy z miesięcznego na kwartalny.

Sprzedaż wydania to suma sprzedaży sprzedaży wydania drukowanego i sprzedaży e-wydań.

Autor:Michał Kurdupski

KOMENTARZE(10)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas