Prasa2019-11-20
23

„Gazeta Polska” z największym spadkiem w tym roku. „Gość Niedzielny” najchętniej kupowany

W pierwszych trzech kwartałach 2019 roku liderem średniej sprzedaży ogółem wśród tygodników opinii był „Gość Niedzielny”. Wszystkie tytuły odnotowały spadki sprzedaży, a na czele pod tym względem znalazła się „Gazeta Polska” - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.

Średnia sprzedaż ogółem „Gościa Niedzielnego” (Instytut Gość Media) w pierwszych trzech kwartałach 2019 roku wyniosła 108 092 egz. Było to o 2,58 proc. mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę

Druga była „Polityka” (Polityka). Jej wynik sprzedażowy zmniejszył się o 3,09 proc. do 94 546 egz.

Podium uzupełnia „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska). Jego średnia sprzedaż ogółem w badanym okresie wyniosła 73 481 egz., po spadku o 14,88 proc.

Tuż za podium znalazł się tygodnik „Sieci” (Fratria). Jego średnia sprzedaż ogółem wyniosła 39 228 egz., po spadku o 13,18 proc.

Czołową piątkę zamyka konkurencyjny tygodnik „Do Rzeczy” (Orle Pióro), którego średni wynik poszedł w dół o 10,26 proc. do 31 418 egz.

Z kolei największy w zestawieniu spadek zanotowała „Gazeta Polska” (Niezależne Wydawnictwo Polskie), której wynik zmniejszył się o 17,99 proc. do 22 141 egz. Dziennik ten zajął siódme miejsce.

We wrześniu 2019 roku średnia sprzedaż ogółem lidera, czyli „Gościa Niedzielnego”, wyniosła 102 685 egz., po spadku o 4,47 proc. Na drugiej pozycji znalazła się „Polityka” (93 111 egz., w dół o 1,68 proc.), a na trzeciej - „Newsweek Polska” (69 427 egz., - 17,27 proc.).

Również i w tym ujęciu najwięcej straciła „Gazeta Polska” - było to 21,63 proc. do 20 817 egz.

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.

Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

Nakład jednorazowy to liczba wydrukowanych egzemplarzy danego wydania opatrzonego tą samą datą wydawniczą oraz tym samym numerem, nie zawiera rozpowszechnionych przez wydawcę e-wydań. Średni nakład jednorazowy oblicza się dodając nakłady wszystkich wydań w danym okresie i dzieląc otrzymaną sumę przez liczbę wydań w danym okresie.

Autor:Michał Kurdupski

KOMENTARZE(23)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas