Prasa2011-11-18
0

Sprzedaż tygodników opinii w 2011: liderem “Gość Niedzielny”

W trzech kwartałach 2011 r. liderem sprzedaży w segmencie tygodników opinii był “Gość Niedzielny” przed “Polityką” i nowym tygodnikiem “Uważam Rze”. Największy wzrost zanotowała “Gazeta Polska”, na przeciwnym biegunie znalazł się “Przekrój”.

Sprzedaż ogółem “Gościa Niedzielnego” (Wydawnictwo Kurii Metropolitalnej “Gość Niedzielny”) w okresie od stycznia do września br. wyniosła 141 817 egz., czyli 0,16 proc. więcej niż rok wcześniej - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez Wirtualnemedia.pl. Dzięki temu tytuł awansował z miejsca drugiego.

Na pozycję drugą z pozycji lidera spadła zaś “Polityka” (“Polityka” Spółdzielnia Pracy), której wynik zmalał o 6,23 proc. do 134 515 egz.

Podium zamyka wprowadzony  na rynek w lutym br. tygodnik “Uważam Rze” (Presspublica), którego sprzedaż ogółem w trzech pierwszych kwartałach br. wyniosła 133 478 egz.

>>> “Uważam Rze” liderem sprzedaży, a “Przekrój” liderem... spadku

Rok wcześniej trzeci był “Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska), który spadł teraz na miejsce czwarte, a jego wynik to 104 728 egz. (spadek o 7,35 proc.).

Największy wzrost odnotowała znajdująca się na pozycji szóstej “Gazeta Polska” (Niezależne Wydawnictwo Polskie). Jej sprzedaż ogółem poszła do góry aż o 59,19 proc. i wyniosła 71 870 egz.

Na największym minusie pierwsze dziewięć miesięcy br. zakończył “Przekrój” (Wydawnictwo Przekrój). Zanotował on spadek o 15,68 proc. do 34 471 egz., ale utrzymał się na miejscu siódmym.

Zobacz tabelę


Wśród tygodników z przedrukami z prasy polskiej i zagranicznej liderem był “Tygodnik Angora” (Wydawnictwo Westa Druk Mirosław Kuliś), którego sprzedaż ogółem wzrosła o 0,47 proc. do 365 384 egz. 

Zobacz tabelę


 

Autor:pp

Więcej informacji:tygodnik opinii, zkdp

KOMENTARZE(0)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas