Reklama 2021-07-13
0

Starcom wprowadza bota do rezerwacji mediów

Dom mediowy Starcom (Publicis Groupe) wprowadził w Wielkiej Brytanii Abacus - pierwszego w branży bota do rezerwacji powierzchni reklamowych w mediach. Ma to zaoszczędzić około 12 tys. godzin ludzkiej pracy.

Starcom jest pierwszą agencją w Wielkiej Brytanii, która opracowała i wdrożyła zautomatyzowanego bota do rezerwacji mediów. Abacus ma uwolnić tysiące godzin zwykle spędzanych na ręcznych rezerwacjach, umożliwiając zespołom skupienie się na strategicznej pracy o wyższej wartości dla klientów. 

Korzystając z inteligentnej automatyzacji zwanej Robotic Process Automation (RPA), ta pierwsza iteracja bota jest w stanie codziennie rezerwować i edytować kampanie w mediach cyfrowych i drukowanych. Zbudowany wewnętrznie Abacus (automatyczny bot do zmian w kampaniach i przesyłanych plikach) wykorzystuje specjalnie przygotowaną platformę technologiczną, która przetwarza i weryfikuje istotne szczegóły kampanii w nocy, aby zapewnić, że zaplanowane media plany są prawidłowe i wydajne.

Proces bota obejmuje weryfikację danych media planu, przesyłanie na platformy rezerwacji kampanii, trafficking do serwerów reklamowych i przekazywanie informacji o kampanii właścicielom mediów.

Starcom jest pierwszą agencją Publicis Media, która wypróbowała to narzędzie w ramach inicjatywy pilotażowej.

Podczas testów bot poprawił szybkość i dokładność rezerwacji nawet o 50 proc. Tysiące godzin zaoszczędzonych każdego roku dadzą zespołom zakupowym Starcomu więcej czasu na skupienie się na pracach o wyższej wartości, takich jak opracowywanie przełomowych kreatywnych realizacji z partnerami medialnymi.

- Automatyzacja jest kluczowym elementem naszej nowej strategii opartej na inteligencji, zaprojektowanej w celu wykorzystania najlepszych ludzkich możliwości i pionierskich technologii, takich jak ta. Abacus pozwala nam uwolnić nasze zespoły od bardziej powtarzalnych zadań administracyjnych i uwolnić dalszą możliwość skupienia się na bardziej strategicznych i kreatywnych możliwościach rozwoju dla naszych klientów. To przyszłość i wspaniały przykład wykorzystania automatyzacji do wzmacniania, a nie tłumienia kreatywności - podkreśliła Nadine Young, dyrektor generalna Starcomu.

Autor: bg

KOMENTARZE (0) DODAJ OPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NA PRACA
Praca Start Tylko u nas