Internet2019-05-29
15

Bluerank pokazuje swoje stawki dla specjalistów SEO. Nawet 15 tys. zł miesięcznie

fot. Shutterstock.comfot. Shutterstock.com

Agencja marketingu internetowego Bluerank podała do publicznej wiadomości widełki wynagrodzeń dla specjalistów zajmujących się SEO. W zależności od rodzaju zatrudnienia i stanowiska, pensje wahają się od 3 do 15 tys. złotych miesięcznie.

Tabelę płac działu SEO opublikował na portalu LinkedIn Maciej Galecki, co-owner i CEO Bluerank.

- Podawanie informacji o wynagrodzeniu w pewnych branżach jest obecnie standardem, w innych wciąż wielką nowością na polskim rynku pracy. Z moich obserwacji wynika, że branża SEO raczej należy do tej pierwszej grupy i bez informacji o poziomie wynagrodzeń na stanowisku pracy nie ma co liczyć na pozyskanie zainteresowania kompetentnych specjalistów od pozycjonowania - pisze Galecki.

Dalej prezes Bluerank opisuje, że pomysł jest pokłosiem szerokiej debaty w agencji, gdzie obecnie pracuje ponad 100 osób, jak również obserwacji rynku pracy. - Przemyślenia pojawiły się w trakcie obserwacji reakcji na nasze oferty pracy oraz monitoringu pojedynczych dyskusji w internecie o wynagrodzeniach w branży SEO - napisał Maciej Galecki.

Zarobki w dziale SEO Bluerank różnią się w zależności od stanowiska i rodzaju zatrudnienia (współpraca B2B - podano kwoty netto, umowa o pracę - stawki brutto). Stażyści i praktykanci mogą liczyć na 800-3585 zł miesięcznie. Junior SEO executive może zarobić od 3 tys. zł do 4,42 tys. zł.

Na stanowiskach seniorskich i menadżerskich w dziale SEO Bluerank, pracownicy mogą liczyć na 6,8 tys. -10 635 zł (team leader). Najwyżsi rangą eksperci zarabiają w agencji między najmniej 8,9 tys. zł (minimum przy umowie o pracę), a najwięcej ponad 15 tys. złotych miesięcznie (umowa B2B).

Publiczne widełki płac - czy to będzie standard?

Maciej Galecki wskazuje, że transparentność wynagrodzeń pomaga znaleźć kompetentnych nowych pracowników, uświadamia również obecnych, jaka jest ścieżka rozwoju w firmie. W opinii szefa Bluerank, publicznie pokazywanie zarobków w firmie może sprawić, że konkurencja także zacznie ujawniać, ile płaci pracownikom.

- Jeżeli my możemy pokazać dane o zarobkach w SEO, to mogą równie dobrze zrobić to inne agencje. A jeżeli tego nie robią - dlaczego tak się dzieje? Niech każdy sam odpowie sobie na to pytanie. My staramy się być jak najbardziej transparentni - ocenia w swoim wpisie Galecki.

Norbert Kilen, strategy director w On Board Think Kong, uważa, że publiczne widełki wynagrodzeń dla pracowników pomaga i firmom, i ich klientom.

- Bardzo dobrze, że coraz więcej firm dzieli się informacjami o wynagrodzeniach na określonych stanowiskach. Przede wszystkim pomaga to w rozmowach z potencjalnymi kandydatami do pracy. Jawne stawki to także wsparcie w rozmowach z klientami, w edukacji na temat konstrukcji kosztorysów opartych na czasie pracy, w uzasadnieniu kosztów realizacji różnych prac - komentuje dla Wirtualnemedia.pl Kilen.

Maciej Galecki poinformował, że w przeszłości poda także stawki w Bluerank dla specjalistów z innych obszarów.

Autor:jd

KOMENTARZE(15)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas